spot_img
3.2 C
București
sâmbătă, decembrie 28, 2024
AcasăAnalize"AJUNGE": Maestrul Ioan Holander a plecat de la spectacolul de deschidere "Timișoara,...

„AJUNGE”: Maestrul Ioan Holander a plecat de la spectacolul de deschidere „Timișoara, capitală europeană”: Ce caută schela în centru?

-

”Ajunge!” a fost strigătul de exasperare al maestrului Ioan Holender, cel mai longeviv director al Operei din Viena, în timpul recitalului de pian al olandezului Joep Beving, transmite Ziua de Vest.

- Reclama -

”Pianistul, pe care nu îl cunosc, cânta într-un ritm încet, anost, parcă de înmormântare. Totul avea aceeași tonalitate. O muzică fără calitate, inferioară. Totul a culminat atunci când a început să facă dedicații pentru fiică și soție. Atunci am spus: <<Ajunge>>. Cred că suntem într-o lume liberă, în care ne putem spune părerile. Nu exprimam o insultă. La Opera din Viena, publicul strigă <<Buu>> atunci când este nemulțumit. Totul a fost îngrozitor de plictisitor. Am plecat din sală, cum au făcut mulți alții. Nici măcar nu s-au mai oprit în foaierul operei, unde așteptau bucatele apetisante, și unde puteau să mai socializeze, din cauza pianistului îngrozitor. Nu știu cine este, dar cineva l-a angajat. Cred că am fi găsit un pianist român care să cânte”, a declarat maestrul Holender pentru ZV.

- Advertisement -

Holender mai spune că a fost contrariat când a primit invitația de a merge la Palatul Culturii: ”Eu știu de Opera din Timișoara, denumită acum Opera Română. Numele Palatul Culturii nu are sens. Nu știu cine i-a spus așa, dar este greșit”.

Nu i-a plăcut deloc schela din centrul Timișoarei. ”Am înțeles că aici vor fi ceva plante, dar nu văd rostul acestui lucru. La Timișoara s-au cheltuit milioane de lei, și important este ce va rămâne după. S-au reparat câteva clădiri, dar chiar cea din stânga Operei arată deplorabil”, spune maestrul.

- Advertisement -

După plecare de la Operă, maestrul spune că a mers pe jos, prin Piața Unirii, unde era o gălăgie îngrozitoare. ”Se cânta îngrozitor, boxele erau la maxim. I-am spus și primarului (Dominic Fritz, nr), dar nu știa cine a decis programul artistic.(!?). Cum nu știa nici de schela din centru (!?). La fel nu a știut să îmi spună cine l-a angajat pe pianistul catastrofal. A vorbit doar de curatorii (cei angajați la Centrul de Proiecte al Primăriei Timișoara, nr), care au decis programul”, a mai declarat Ioan Holender.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img