Coordonatoarea de proiecte de la ActiveWatch Irina Zamfirescu spune la RFI că primarul Bucureştiului, Gabriela Firea, pare să nu fi înţeles mare lucru din modelul madrilen: „M-aş opri un pic la textul efectiv redactat de Primăria Capitalei. Dacă ne uităm cu atenţie la text, Primăria din Madrid a prezentat măsura de reducere a vitezei în tot oraşul la 30 de km/h maxim. Asta în termeni de mobilitate urbană este ceea ce se cheamă calmarea traficului şi este noţiunea care a înlocuit termenul de fluidizare a traficului. Toate oraşele mari europene şi neeuropene care doresc oraşe funcţionale şi oraşe pentru oameni nu mai vizează fluidizarea traficului, ci calmarea traficului (…). În acelaşi text al Primăriei Capitalei, primarul general discută despre fluidizarea traficului, despre pasaje pentru pietoni şi despre lărgiri de şosele, adică exact opusul lucrurilor pe care primarul din Madrid le-a povestit”.
Irina Zamfirescu precizează că „în Madrid este o infrastructură absolut minunată pentru încurajarea transportului pietonal. De exemplu, acele treceri de pietoni cumva ridicate de la nivelul carosabilului, tocmai pentru a determina şoferii să încetinească viteza în proximitatea trecerilor de pietoni vs. măsurile pe care Primăria Capitalei le propune pentru Bucureşti, pasaj pietonal suprateran, pentru a desfiinţa o trecere de pietoni care încurcă traficul auto. Deci din păcate, deşi am avea ce să luăm de la Madrid, mi se pare că există nişte ochelari de cal pentru PMB”.