spot_img
4 C
București
vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăSpecialCFR recunoaste fotografia de pe calea ferata Curtici-Sighisoara reabilitata cu 330 milioane...

CFR recunoaste fotografia de pe calea ferata Curtici-Sighisoara reabilitata cu 330 milioane de euro: DOUA MOTIVE

-

- Reclama -

În anul 2012, începea un amplu șantier de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare pe Coridorul IV transeuropean, care traversează România pe ruta Curtici – Arad – Simeria – Vințu de Jos – Micăsasa  – Copșa Mică – Ațel – Sighișoara.Lucrările au fost demarate în anul 2012, iar termenul limită de finalizare al lucrărilor impus prin contract era 30 iunie 2015. Banii investiți în această lucrare: peste 330 milioane de euro. Acum, la două luni de la termenul limită, la ieșirea din Mediaș spre Sighișoara, noile linii arată așa cum le puteți observa în fotografie.

- Reclama -

CITITI SI: Cum arata calea ferata Curtici-Sighisoara reabilitata cu 330 milioane de euro

- Advertisement -

REACTIA CFR A VENIT DUPA CATEVA ZILE (Sursa: Special Arad)

„La ora actuală, lucrările de reabilitare pe intervalul de staţii Aţel – Mediaş sunt în curs de execuţie, soluţia provizorie de deviere a liniei (cea care se vede în fotografie) a fost necesară în primul rând pentru a se executa lucrări şi deasupra podeţului de la  km 332+083. Linia în acestă zonă este în aliniament, dar datorită faptului că la reconstrucţia podeţului nu s-au putut introduce toate prefabricatele necesare, s-a ales varianta provizorie de deviere a liniei spre exteriorul căii, prin formarea a trei curbe consecutive: prima curbă cu raza 589 m, urmată de un aliniament de 8 m, în continuare a doua curbă cu raza de 609 m, urmată de un alt aliniament de 8 m şi a treia curbă cu raza de 507 m. Situaţia din teren nu a permis executarea lucrărilor la acest podeţ, prin intermediul unui pod provizoriu, pentru că nu exista soluţie pentru relocarea tuturor cablurilor (din condiţii existente pe teren).

- Advertisement -

Al doilea motiv, pentru care a fost adoptată soluţia de deviere a liniei, descrisă mai sus, este şi faptul că trecerea la nivel cu DN 14 la km 335+428 (km existent), este foarte aproape de podeţ, nefiind condiţii tehnice pentru soluţia cu pod provizoriu.

Soluţia cu devierea liniei este o variantă provizorie, necesară pentru continuitatea lucrărilor la suprastructurii căii, fără a afecta gabaritul firului II, Mediaş-Aţel, linie în circulaţie (viteza trenurilor pe fir II este de 50 km/h). Peste zona deviată circulă doar trenurile de lucru ale constructorului.

Avand în vedere că pe firul I reabilitat s-a construit cale fără joante, constructorul este obligat să execute lucrări de întrerupere a căii fără joante, detensionare, fixare la temperaturi în ecartul instrucţional şi refacerea continuităţii căii, înainte de redeschiderea circulaţiei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img