Preşedintele PMP, Eugen Tomac, susţine că sistemul preuniversitar din România este unul dintre cele „mai vulnerabile” din Europa, subliniind că învăţământul trebuie să fie echitabil şi adaptat la nevoile pieţei forţei de muncă actuale.
„Rata ridicată a abandonului şcolar, participarea redusă la actul educativ a copiilor provenind din categorii socio-economice vulnerabile, nivelul redus de performanţe şcolare, infrastructura în general învechită sau neadaptată nevoilor elevilor, nivelul scăzut de finanţare şi de investiţie în educaţie, resursa umană slab pregătită, dar şi lipsa de predictibilitate a reglementărilor din sistemul de educaţie sunt factorii care determină această realitate. Şi Comisia Europeană a constatat faptul că în România neconcordanţa dintre cererea şi oferta de competenţe şi lipsa de personal calificat limitează potenţialul de creştere economică a României”, a scris Tomac, joi pe Facebook.
El a adăugat că îmbunătăţirea infrastructurii şcolare şi utilizarea materialelor digitale în procesul de învăţare pot contribui la calitatea educaţiei.
„Este limpede că România are nevoie de un sistem de învăţământ mai echitabil, adaptat la nevoile pieţei forţei de muncă actuale, competitiv la nivel european şi care să aibă în centrul său un model educaţional orientat spre nevoile elevului. Experienţa fiecărui copil în şcoală românească trebuie îmbunătăţită, cu o atenţie sporită acordată bunăstării sale emoţionale, dezvoltării individuale şi cognitive, precum şi capacităţii sale de a modela adulţi echilibraţi şi integraţi în societate. Pregătirea cadrelor didactice, utilizarea unor metode variate de predare care să fie centrate pe elev, îmbunătăţirea infrastructurii şcolare, utilizarea materialelor digitale în procesul de învăţare, asigurarea consilierii şcolare, implicarea părinţilor în actul educativ sunt printre cei mai importanţi factori care pot contribui la calitatea educaţiei în România”, a arătat liderul PMP.