Home Analize 460 de companii produc lapte in România, dar in supermarketuri intră maxim...

460 de companii produc lapte in România, dar in supermarketuri intră maxim 40

0
epa05918042 An Israeli dairy man pours milk from a churn in the milking facility at the Kibbutz Nir Am, southern Israel, 20 April 2017. Reports state that the Israeli dairy market is one of the oldest and most successful industries in Israel with an average dairy yield which is considered one of the highest in the world with an average cow producing 12,000 litres of milk a year. EPA/ABIR SULTAN

Mai mult de 460 de firme activează în producţia de lactate, o piaţă care pare că îşi revine după ce nu­mărul de firme a scăzut simţitor, însă businessul este concentrat în jurul a nouă mari producători care realizează 67% din cifra de afaceri a sectorului, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor de la Bridge- to -Information. Împreună aceste peste 460 de firme reali­zează o cifră de afaceri de 8,2 miliarde de lei şi angajează mai bine de 8.600 de oameni. Per total, numărul de angajaţi a scăzut în ultimii cinci ani, însă singura categorie de firme care a reuşit să-şi menţină numărul de salariaţi pe o pantă pozitivă este cea a aface­rilor micro. Iar dacă ne uităm în magazine, vedem că în frigidere sunt prezente în special produsele marilor companii şi anume cele ale grupurilor multinaţionale Lactalis, ale Hochland, Danone, Olympus, Covalact, Hochland şi ale câtorva companii cu acţionariat autohton care au reuşit să se dezvolte – Simultan, Lacto Food şi Carmo Lact Food. Mai vedem şi produse ale unor firme medii precum Lacto Solomonescu, Five Conti­nents, Prodlacta, dar şi câteva firme mici şi micro, în special din zona lactatelor de capră sau din categoria brânzeturilor arti­zanale, dar care în general au o prezenţă lo­cală.

În rest, cele mai multe afaceri se bazează pe vânzarea în pieţe, în magazine tradiţionale, în băcănii sau online, iar cele care au avut mai multă forţă financiară au intrat şi în câteva magazine ale numelor mari din comer­ţul modern. Iar numărul com­paniilor despre care pu­tem spune că sunt pre­zente constant în retailul mare nu depăşeşte 40.

Ad

Exit mobile version