spot_img
16.5 C
București
joi, mai 9, 2024
AcasăAnalizeVoivodina ne lasă repetenți la infrastructură

Voivodina ne lasă repetenți la infrastructură

-

Coridorul de pe Fruška Gora cu cel mai lung tunel din Serbia, trei poduri noi peste Dunăre, o cale ferată de mare viteză până la Subotica, un drum de mare viteză de la Sombor la Kikinda, adică de la Bački Breg la Srpska Crnja – acestea sunt doar o parte a lucrărilor mari de infrastructură în Voivodina (Serbia). În urmă cu doi ani, calea ferată de mare viteză a conectat cele mai mari două orașe din Serbia, iar acum planul este de a conecta cele mai mari două orașe din Voivodina cu o cale ferată de mare viteză.

„Calea ferată de mare viteză Novi Sad – Subotica, cu lungimea de 108 km, va fi finalizată, după cum a anunțat anterior președintele Vučić – cu șase luni mai devreme. În august, compania olandeză va efectua certificarea căii ferate pentru standardul Uniunii Europene, iar în prima jumătate a lunii septembrie se va efectua recepția tehnică a căii ferate. Deja din 15 septembrie vor începe probe cu regularitate, care ar trebui să dureze trei luni. În decembrie vom începe cu liniile regulate Belgrad – Novi Sad – Subotica, iar până la Subotica se va ajunge într-o oră și 10 minute.

- Advertisement -

Calea ferată de mare viteză va schimba modul de viață în toate părțile Voivodinei. Vesić accentuează că partenerii din Ungaria au promis că partea lor de cale ferată va fi finalizată până în 2026. Aceasta înseamnă că, încă din 2027, am putea avea o cale ferată de mare viteză între Belgrad și Budapesta.

Pe lângă această cale ferată de mare viteză, care este și cea mai importantă, se lucrează și în alte locații din Voivodina, unde vor fi reconstruiți în total 250 km de cale ferată, cu o viteză de 120 km/h.

- Advertisement -

O porțiune importantă este calea ferată din Banat, care merge spre Zrenianin, Kikinda și Subotica.

„Dacă mai adăugăm că lucrăm deja la reconstruirea căii ferate BG – VŠ – frontiera cu România, asta înseamnă că toate căile ferate de pe teritoriul Voivodinei vor fi reconstruite și că traficul feroviar va fi dominant”, spune ministrul Construcției, Transporturilor și Infrastructurii Goran Vesić.

Vorbind despre cel mai mare oraș din Voivodina, ministrul a reamintit că construirea a două poduri noi este în derulare, pe Šodros și lângă Petrovaradin spre Kać, iar construirea unui pod pentru pietoni și pentru biciclete ar trebui să înceapă în curând.

„Novi Sad, care are trei poduri, va primi încă trei. În plus, când va fi finalizat Coridorul de pe Frușka Gora (termen limită până în iunie 2026) și autostrada Belgrad – Zrenianin, orașul Novi Sad va avea o cale ferată de mare viteză, o continuare spre nord. În loc de un drum de mare viteză și o autostradă va primi încă o autostradă – spre Zrenianin.

Planul este să începem lucrările la autostrada BG-NS-SU, tronsonul spre Srbobran și Vrbas, în cursul acestui an, pentru că așa construim o centură de ocolire în jurul orașului Vrbas și deschiderea unei zone industriale importante pentru dezvoltarea acelei regiuni.

Până în 2026, este planificată finalizarea unei părți a drumului BG-ZR-NS, cu o lungime totală de 105 kilometri, pe porțiunea până la Covăcița (26 kilometri). De asemenea, se proiectează o parte din drumul de mare viteză dintre Novi Bečej și Zrenianin, pentru a conecta drumul „Zâmbetul Serbiei”.

Din iunie 2026, Coridorul de pe Fruška Gora va fi finalizat, astfel că întreaga Voivodina va fi conectată cu drumuri de mare viteză.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img