„Mon pays c’est l’amour”, albumul postum al cântăreţului Johnny Hallyday, a obţinut statutul de disc de diamant în doar trei zile, întrucât s-a vândut în 631.473 de unităţi fizice (CD-uri şi viniluri) după lansarea sa de vineri, reuşind astfel o cifră istorică în Franţa, au anunţat luni pentru AFP reprezentanţii Warner Music France.
„Ne aflăm în faţa unor vânzări istorice, ele au certificat faptul că ‘Mon pays c’est l’amour’, al 51-lea opus înregistrat de Johnny, a devenit disc de diamant”, a declarat Thierry Chassagne, directorul casei Warner Music, care nu a putut însă să afirme dacă această cifră de vânzări, reuşită într-un interval atât de scurt, reprezintă un record absolut în istoria vânzărilor de albume în Franţa.
Cifra anunţată vizează perioada „mid-week”, adică intervalul cuprins între vineri dimineaţă şi duminică seară”.
La finalul primei sale zile de comercializare, albumul ajunsese deja la pragul impresionant de 300.000 de vânzări în format fizic. Este vorba de un record pentru un album lansat de Johnny Hallyday, care a vândut 250.000 de unităţi ale albumului „Sang pour Sang” în 24 de ore în anul 1999.
„Numeroase magazine au înregistrat rupturi de stoc vineri seară. Şi toate discurile pe vinil pe care le-am pus în vânzare, adică 25.000 de exemplare, au fost vândute încă de vineri dimineaţă”, a precizat Thierry Chassagne.
Ţinând cont de faptul că trei sferturi din cele 800.000 de albume editate au fost vândute, grupul Warner a decis relansarea procedurii de fabricare a unor noi CD-uri cu acest material discografic.
Pe platformele de streaming, albumul a cumulat 7 milioane de difuzări începând de vineri, reprezentând o progresie de 100% în raport cu precedentul album al starului francez, „De l’amour”, apărut pe piaţă în 2015.