spot_img
sâmbătă, 6 decembrie, 2025
7.8 C
București

Ungaria vrea autostradă între Nyíregyháza şi Satu Mare

Guvernul Ungariei are în plan ca până la sfârşitul anului 2026, în cooperare cu Guvernul României, între oraşul maghiar Nyíregyháza şi Satu Mare să existe o legătură pe autostradă, a anunţat ministrul ungar al construcţiilor şi transporturilor, miercuri, la conferinţa de presă care a avut loc cu privire la autostrada M49, aflată în curs de realizare.

În vecinătatea localităţii Nyírmeggyes din Szabolcs-Szatmár-Bereg, János Lázár a declarat că Duna Aszfalt a reuşit, cu o investiţie de aproximativ 175 de miliarde de forinţi, să demareze construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 şi graniţa româno-maghiară.

În continuarea acestuia va fi realizat un alt tronson, de 17,5 kilometri, care va ajunge până la graniţa româno-maghiară, investiţia fiind de 150-160 de miliarde de forinţi, a spus ministrul, adăugând că acest lucru va îndepărta obstacolele din calea cooperării economice şi sociale dintre cele două regiuni.

Ministrul a amintit că din 2010 încoace, în Ungaria au fost realizate aproximativ 900 de kilometri de autostrăzi şi alte drumuri de mare viteză, investiţiile ridicându-se la aproximativ 3 200 de miliarde de forinţi. Vara trecută, continuarea investiţiilor a trebuit să fie oprită aproape fără excepţie, resursele guvernului maghiar fiind realocate către “obiective strategice”, a adăugat Lázár.

Cel mai important astfel de obiectiv va fi acela de a profita de faptul că Ungaria este o ţară “aflată la o frontieră”, adică acela de a juca un rol de “ţară-punte” între două lumi: estul şi vestul, nordul şi sudul, cultura europeană şi cea asiatică, motiv pentru care conectarea diferitelor regiuni ale Bazinului Carpatic este foarte importantă, a explicat János Lázár.

Politicianul maghiar a vorbit şi despre faptul că în ultimii ani, cea mai mare investiţie a Ungariei privind o autostradă a fost construcţia autostrăzii Kassa-Miskolc. Se doreşte continuarea acestui program prin conectarea pe cale rutieră a următoarelor oraşe: Nyíregyháza cu Satu Mare, Nyíregyháza cu Munkacevo, Békéscsaba cu Arad, iar pe cale ferată, a următoarelor oraşe: Szeged cu Subotica, a mai relatat ministrul. Urmează, de asemenea, ca autostrada M6 să fie extinsă până la graniţa ţării, iar în direcţia Szigetvár, drumul naţional 6 să fie transformat într-o autostradă, a spus Lázár.

Autostrada M49 este importantă pentru ca triunghiul Nyíregyháza-Debrecen-Miskolc să creeze o nouă zonă economică similară celei de la Győr, în primul rând pentru a deservi industria auto, iar lucrătorii de aici să poată ajunge mai uşor la locurile de muncă, a subliniat ministrul ungar al construcţiilor şi transporturilor.

După ce a oprit toate celelalte construcţii de autostrăzi, în toamna anului 2022 guvernul maghiar a aprobat doar investiţia în autostrada M49, a subliniat János Lázár.

Până acum a fost realizat un procent de 5% din lucrările de la M49; termenul de finalizare pentru prima fază ar putea fi toamna anului 2026, iar pentru cea de-a doua fază, luna decembrie a anului 2026, a adăugat oficialul maghiar.

Întrebat de presă cu privire la trecerea frontierei româno-maghiare, ministrul a relatat că guvernul ungar sprijină în mod hotărât aderarea României la Spaţiul Schengen, iar în timpul preşedinţiei ungare a UE de anul viitor va depune eforturi pentru ca acest lucru să se poată realiza cât mai curând posibil.

Despre importanţa construirii autostrăzii M49, Gábor Kerskényi, primarul UDMR din Satu Mare, a declarat că pe partea română a fost finalizat studiul de fezabilitate al porţiunii de 14 kilometri care va lega graniţa cu şoseaua de centură a oraşului Satu Mare, au fost finalizate săpăturile arheologice, iar acum se întocmeşte planul tehnic şi a început şi procedura de expropriere.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Articole relationate

    Categorii populare