spot_img
-1 C
București
luni, noiembrie 18, 2024
AcasăAnalizeUngaria, mişcare cheie pentru traficul de mărfuri în regiune

Ungaria, mişcare cheie pentru traficul de mărfuri în regiune

-

- Reclama -

Noua conexiune feroviară a terminalului logistic intermodal East-West Gate (EWG), care va fi construită cu o investiţie privată de 30 de miliarde de forinţi (85,71 milioane euro), a fost inaugurată miercuri, în vecinătatea localităţii Fényeslitke din judeţul Szabolcs-Szatmár-Bereg. Prin această investiţie foarte importantă atât pentru ţară, cât şi pentru regiune, Ungaria ar putea reveni pe harta logistică feroviară pe care se afla înainte de 1990, a subliniat însărcinatul guvernamental Miklós Seszták, deputat Fidesz, prezent la eveniment, conform agenției maghiare de stiri MTI.

- Reclama -

Investiţia logistică care va fi construită este considerată de
către investitor ca ceva ce face parte dintr-un proiect mai mare,
fiind aşteptate companii care ar dori să se mute în zona
industrială de 140 de hectare de la Fényeslitke, a explicat
politicianul ungar.

- Advertisement -

Terminalul intermodal combinat urmează să fie construit pe 85
de hectare şi va putea gestiona până la un milion de containere de
20 de picioare anual, a spus János Tálosi, directorul general al
investitorului, East-West Intermodális Logisztikai Zrt.

Tálosi a explicat că se doreşte ca finalizarea lucrărilor de
investiţii să aibă loc la sfârşitul acestui an. Pentru investiţia
care este programată să fie operaţională din primul trimestru al
anului 2022 vor fi angajaţi în mod direct 130-140 de persoane, iar
indirect, alte 300-400 de locuri de muncă vor fi asigurate.

- Advertisement -

În prezent sunt în curs negocieri despre permiterea de către
China a transportului pe cale ferată al produselor chimice, cum ar
fi bateriile şi maşinile electrice, ceea ce va oferi oportunităţi
aproape nelimitate pentru terminal şi pentru logistica feroviară
ungară, a explicat Tálosi.

Proprietarul EWG a încheiat un acord strategic cu o companie
kazahă, iar în cazul dobândirii de drepturi de proprietate
într-unul din terminalele din Kazahstan, Ungariei i se poate crea
un coridor de transport în direcţia căreia să poată fi canalizat
traficul direct al mărfurilor chineze, a subliniat directorul
general.

În cuvântul său de salut, Tamás Antal Nyiszter, directorul
adjunct pentru investiţii al Căilor Ferate Ungare (MÁV Zrt.) a
vorbit despre faptul că investiţia EWG va permite transbordarea
containerelor transportate pe trenuri cu ecartament larg şi normal,
iar în cadrul cooperării dintre MÁV şi companie, va fi reabilitată
mai uşor şi reţeaua de infrastructură locală a căii ferate.

Pentru această investiţie, compania realizează îmbunătăţiri în
valoare de aproximativ trei miliarde de forinţi (8,5 milioane de
euro) la reţeaua feroviară publică din Ungaria. Ca parte din
proces, vor fi montate zece kilometri de cale ferată nouă, iar în
cadrul terminalului vor fi formate cinci linii cu ecartament normal
şi cinci linii cu ecartament larg. La finalizare, compania va ceda
infrastructura feroviară către MÁV Zrt., în mod gratuit.

În vecinătatea terminalului echipat cu sisteme şi echipamente
tehnologice de ultimă generaţie pot fi construite, în total,
depozite şi fabrici cu o suprafaţă totală de 500 000 de metri
pătraţi, iar macaralele de 45 de tone de aici vor putea manipula
inclusiv materiale speciale, cum ar fi containere de gaz şi produse
chimice.

Terminalul logistic intermodal de la Fényeslitke va fi primul
terminal intermodal pe uscat din Europa care va utiliza o reţea 5G
proprie pentru comunicarea internă şi pentru funcţionarea
echipamentelor tehnologice.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img