Márton Nagy, ministrul Dezvoltării Economice din Ungaria, a ţinut un discurs la unul dintre cele mai mari evenimente din lume, cea de-a şasea ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Importuri din China, de la Shanghai. În discursul său, acesta a subliniat că Ungaria respinge politicile formării de blocuri şi urmăreşte pacea, cooperarea şi conectivitatea între Vest şi Est, se arată înt-un comunicat remis de Ministerul Ungar al Dezvoltării Economice.
Policitianul a subliniat: “Suntem mândri că, în Europa Centrală, Ungaria este destinaţia numărul unu pentru investiţiile de afaceri chinezeşti. Iar succesul deschiderii către Est este demonstrat de faptul că, în anul 2023, mai mult de o treime (34%) din investiţiile străine directe (FDI) sosesc în Ungaria din ţările estice, în timp ce în anul 2010 erau sub 10%”. Ministrul a subliniat că Ungaria construieşte în prezent un ecosistem complet de producţie de maşini electrice, cu companii din Est şi Vest, care produc împreună motoare electrice, baterii, panouri solare, încărcătoare electrice şi maşini complete.
Potrivit lui Márton Nagy, stocul total actual de investiţii străine directe, de 100 de miliarde de euro, s-ar putea dubla până în anul 2030. Fluxurile puternice de investiţii străine directe au trei avantaje importante.
În primul rând, la nivel macro, investiţiile, producţia şi comerţul exterior al ţării cresc semnificativ. Până în anul 2030, ponderea exporturilor raportată la PIB ar putea ajunge la 100%, în timp ce complexitatea exporturilor Ungariei ar putea rămâne printre liderii mondiali. Până la sfârşitul deceniului, toate acestea vor ajuta Ungaria să ajungă la 90% din dezvoltarea UE.
Ministrul a menţionat că există trei condiţii prealabile pentru un aflux susţinut de investiţii străine şi o politică economică de succes bazată pe acestea. Infrastructura trebuie să fie dezvoltată în continuare, energia trebuie să fie suficientă şi ieftină, şi trebuie să existe forţă de muncă adecvată şi calificată.
Potrivit politicianului, iniţiativa “O regiune, un drum” (BRI) este în prezent cel mai cuprinzător proiect din politica mondială. Márton Nagy a subliniat că, deşi există investiţii prioritare comune, cum ar fi linia de cale ferată Budapesta-Belgrad, participarea Ungariei la dezvoltarea infrastructurii BRI este redusă în comparaţie cu alte ţări. De aceea Ungaria ar trebui să mărească amploarea proiectelor de infrastructură în cadrul BRI – a spus ministrul.
Márton Nagy a subliniat că, în ultima perioadă, relaţiile dintre Ungaria şi China s-au dezvoltat semnificativ, la mijlocul lunii octombrie, o delegaţie la nivel înalt, condusă de premierul Viktor Orbán, a vizitat China, ocazie cu care au fost semnate mai multe acorduri de cooperare, inclusiv cu Banca Industrială şi Comercială a Chinei (ICBC).