Lidl Ungaria a desfăşurat o comunicare înşelătoare în cazul mai multor produse vândute purtând menţiunea „din făină integrală”, prin urmare autoritatea de concurenţă a aplicat o amendă de 186 de milioane de forinţi (447,5 de mii de euro) societăţii de retail care operează aproximativ 200 de magazine în ţară – a declarat joi pentru agenţia ungară de presă MTI Oficiul de Concurenţă Economică din Ungaria (GVH).
Potrivit informaţiei, GVH a lansat în ianuarie 2024 o procedură de supraveghere a concurenţei împotriva Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt., deoarece a suspectat că firma induce în eroare consumatorii cu patru produse comercializate sub eticheta „din făină integrală” (cornuri „nostalgie” integrale, saleuri integrale „PurPur”, chifle integrale cu seminţe şi melci cu cacao cu îndulcitori, cu conţinut de făină de grâu integrală), aceste produse conţinând o proporţie mai mică de făină integrală decât făină albă superioară.
Suspiciunile GVH au fost confirmate: Lidl a înşelat consumatorii prin utilizarea unor practici comerciale derutante în denumirea produselor sale, privind compoziţia acestora. De fapt, produsele în cauză conţin doar aproximativ 30–33% de făină integrală, restul materiei de bază fiind – contrar denumirii produselor – făină superioară, mai ieftină şi mai puţin benefică pentru sănătate.