Un român din doi nu resimte mândrie naţională în acest moment, iar nouă români din zece îi percep pe cei din jurul lor ca având mai degrabă o stare generală de iritare şi oboseală, indică cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piaţă. Potrivit aceluiaşi studiu, aproape jumătate dintre români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-şi asigura traiul.
Cel mai recent studiu realizat de compania Reveal Marketing Research a analizat starea actuală a românilor, aspectele importante ale momentului, precum şi evoluţia acestora în timp, comparativ cu studiul similar din aceeaşi perioadă a anului 2022. Astfel, potrivit studiului, 87% dintre români consideră că cei din jurul lor sunt mai nervoşi şi obosiţi ca oricând, însă jumătate dintre români au sentimente predominant pozitive în această perioadă. Dintre aceştia, 27% se declară optimişti şi cu energie, iar 23% spun că se simt relaxaţi şi privesc cu calm ceea ce se întâmplă în jur, ambele atitudini fiind mai des întâlnite în rândul seniorilor (+60 ani).
Pe de altă parte, 32% dintre români recunosc că se enervează uşor şi experimentează deseori sentimente de furie, un fenomen accentuat în special în rândul persoanelor din Generaţia Y (29-44 ani) – 38%, iar 18% se simt mai degrabă plictisiţi sau obosiţi în viaţa de zi cu zi.
Percepţia românilor asupra celor din jur este predominant negativă, majoritatea descriindu-i pe ceilalţi ca fiind nervoşi şi furioşi (58%) sau obosiţi şi plictisiţi (29%). Discrepanţa dintre evaluarea propriei stări (50% sentimente negative) şi percepţia generală asupra celorlalţi (87% sentimente negative) poate fi explicată prin tendinţa de a vedea propria stare într-un mod mai favorabil decât pe cea a altora.