Un studiu american dă o lovitură serioasă imaginii „ecologice” a acestor noi mijloace de locomoție care abundă în marile orașe, transmite RFI.
După cum scrie revista franceză Le Point, înmulțirea fulminantă a trotinetelor electrice în marile orașe ale lumii aduce cu sine o nouă diviziune.
De o parte se află susținătorii acestui mod de transport, pe care îl văd pe cât de economic pe atât de ecologic. Pe de altă parte, alți locuitori ai marilor orașe sunt de-a dreptul exasperați de aceste vehicule generatoare de accidente care înghesuie trotuarele.
Iar tabăra „anti” tocmai și-a găsit un aliat valoros în acest război urban: știința. Cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord aruncă în aer argumentul „ecologic” avansat de tabăra pro-trotinete.
Potrivit studiului lor, publicat marți, 6 august, fiecare pasager ar emite în medie 202 g de CO2 pe kilometru parcurs, de două ori mai mult decât dacă ar merge cu bicicleta sau cu autobuzul.
De fapt, 50% din „factura de carbon” se datorează originii materialelor și asamblării acestora. De exemplu, bateriile cu litiu, a căror fabricare este foarte consumatoare de energie. Acestea sunt produse în China, înainte de a fi transportate pe distanțe foarte mari, către Europa și Statele Unite.
Fără a demoniza acest nou mijloc de locomoție, oamenii de știință îi încurajează pe locuitorii orașului să prefere o plimbare bună sau utilizarea bicicletei personale.