Conflictul dintre șoferii de taxi și noile sisteme de car sharing nu se produce doar în București. Și în Spania, șoferii de taxi au organizat proteste.
La Barcelona greva nelimitată a șoferilor de taxi este însoțită de blocarea Gran Vía, bulevardul principal al celui de-al doilea oraș ca mărime din țară. Iar conflictul „ar putea atinge granița cu Franța”, scrie La Vanguardia. Revolta s-a extins și la Madrid.
Cotidianul de la Barcelona îl citează, de asemenea, pe purtătorul de cuvânt al principalei unități de taxiuri din Catalonia, care spune că sectorul „are sprijinul” vestelor galbene franceze pentru a bloca frontiera franco-spaniolă. „Vrem să internaționalizăm conflictul”, spune acesta.
El Mundo atrage atenția că „Sectorul taxiurilor nu-i place pe cei de la Uber sau Cabify și încearcă să-i elimine de pe piață folosind metode antidemocratice și monopoliste. Lăsând la o parte minoritatea – deși una în creștere – care atacă oamenii și distruge mașinile, șoferii de taxi blochează circulația, pur și simplu pentru că este ușor de făcut. Însă acest gerst este sinonim cu menținerea cetățenilor ca ostatici. Și imediat ce fac acest lucru, demonstranții își pierd legitimitatea. „, scrie ziarul madrilen.
Sectorul are nevoie de noi reguli, care însă nu vor putea să-i facă pe toți fericiți, scrie și El Periódico de Catalunya:
” Protecționismul, de care șoferii de taxi se bucurau pentru că au plătit o licență scumpă, nu mai este viabil.
. Dar nici Uber și Cabify nu pot distruge pur și simplu un sector care a fost construit pe baza unui sistem de licențe costisitoare, ca un mijloc pentru autoritățile administrative de a privatiza un serviciu public „