Compania TAROM se scufundă în datorii, iar din această cauză s-au anunțat disponibilizări de 400 – 500 de angajați, în principal piloți și stewardese angajați în compania cu capital majoritar de stat.Pentru anul curent, se estimează pierderi de 300 milioane de lei pentru transportatorul aerian de stat.Ce măsuri ia conducerea companiei?Cu toate că au fost anunțate disponibilizări masive, conducerea TAROM a considerat că este oportună angajarea unui al doilea consilier pe comunicare, cu un salariu lunar de aproximativ 13.000 de lei.În plus, au fost reangajate în companie două foste stewardese, în funcția de ajutor al consilierului de comunicare al CEO-ului TAROM, scrie România Liberă.
CE SUSȚINE ROMÂNIA LIBERĂ:
O-ul, directorul general, al companiei aeriene de stat, instalat în funcție la jumătatea lunii iunie, Mihăiță Ursu, a găsit necesară angajarea unui consilier de comunicare, în condițiile în care, în cadrul companiei, mai exista o persoană angajată pe aceeași funcție.
Marius Popescu a fost angajat pe postul de consilier pe probleme de comunicare al CEO TAROM, cu un salariu de aproximativ 13.000 de lei pe lună, în condițiile în care în companie mai exista o persoană angajată pe aceeași funcție, Mihaela Bivol.
Mai mult, conducerea TAROM a considerat că e nevoie și de ajutoare pentru cei doi consilieri pe comunicare.
Comandă de sus
Astfel, au fost angajate două foste stewardese ce au lucrat în compania aeriană de stat, pe perioadă determinată, Alina Răducanu și Ana Maria Grigoriu, pe posturi de ajutor al consilierului pe comunicare al CEO-ului TAROM.
Cele două au lucrat ca stewardese în cadrul companiei aeriene, pe o perioadă determinată de șase luni, contractele expirând la data de 1 august anul curent.
Au fost 15 persoane angajate pe perioadă determinată, dintre aceastea, doar cele două ajutoare ale consilierului pe comunicare al CEO-ului TAROM rămânând în companie.
Surse din cadrul TAROM au declarat, pentru “România liberă”, că s-a insistat de la nivelul partidului aflat la guvernare pentru găsirea unor posturi în companie pentru cele două domnișoare.
Coincidență sau nu, dintre cele 15 persoane angajate pe perioadă determinată, ale căror contracte au expirat, doar cele două foste stewardese au fost din nou angajate în companie și pe posturi nou înființate.
Contactat telefonic de reporterii “România liberă” directorul general al Companiei Naționale de Transport Aerian TAROM S.A., Mihăiță Ursu, a evitat să comenteze subiectul angajării unui nou consilier pe comunicare și a două ajutoare pentru acesta, în contextul disponibilizărilor masive anunțate în societatea pe care o manageriază.