spot_img
14.6 C
București
vineri, aprilie 19, 2024
AcasăALEGERI 2020Suma cheltuită în campania pentru locale de 3 ori mai mare decât...

Suma cheltuită în campania pentru locale de 3 ori mai mare decât în 2016

-

Banii cheltuiți de partide în campania electorală urmează să fie rambursați de Autoritatea Electorală Permanentă dacă totul a fost legal, iar partidul a trecut de pragul de 3%, transmite Radio Europa Liberă.

Suma totală cheltuită în campanie va fi de aproape trei ori mai mare decât cea din 2016, potrivit rapoartelor Autorității Electorale Permanente. Candidații marilor partide pentru funcția de președinte al Consiliului Județean au adus în campania electorală, din resurse proprii sau împrumuturi, peste 14.3 milioane de lei (aproape 3 milioane de euro). Donațiile au fost însă extrem de reduse. PNL și PSD au adunat cele mai mari sume de la candidații lor, care speră că își vor recupera sumele băgate în campanie de la bugetul de stat.

- Advertisement -

Dacă am face comparația cu alegerile prezidențiale, se poate observa o implicare financiară mai mare din partea candidaților. Spre exemplu, Klaus Iohannis sau Viorica Dăncilă nu au contribuit cu vreun leu din resursele proprii în campania prezidențială. Sumele necesare au venit în noiembrie 2019 din subvenția primită de PNL și PSD de la bugetul de stat.

Subvenția va juca un rol important și în alegerile locale din 2020, dar candidații nu au mizat totul pe o singură sursă de venit. În primele trei săptămâni de campanie electorală, s-au înregistrat la nivel național contribuții ale competitorilor electorali de peste 122 de milioane de lei (aproape 25 de milioane de euro). Contribuțiile reprezintă sumele de bani ale candidaților, din surse proprii, împrumuturi sau donații.

- Advertisement -

„Contribuțiile au fost peste 50 de milioane de lei la alegerile locale din 2016, conform rapoartelor de la AEP. Anul acesta, în fiecare săptămână de campanie, cheltuielile au crescut cu aproape 40 de milioane de lei, au crescut din 40 în 40. E interesant pentru un an în care avem și COVID-19, economia a scăzut, avem o campanie foarte bogată. Nu mai sunt evenimente ca pe vremuri, campania online nu costă foarte mult, cu toate acestea avem sume foarte mari. Vom vedea după ce AEP verifică aceste cheltuieli, în acest moment nu putem să știm pe ce s-au dus banii”, a declarat Septimius Pârvu.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img