Un număr de 15 organizaţii din turismul românesc s-au constituit în Alianţa Pentru Turism (APT), o structură informală deschisă şi constituită voluntar pentru salvarea şi relansarea acestei industrii după criza provocată de noul coronavirus.
„Până la acest moment au aderat la acest grup de atitudine şi iniţiativă 15 organizaţii importante ale turismului românesc, multe alte organizaţii şi experţi exprimându-şi interesul, APT fiind expresia unităţii, voinţei şi determinării întregii industrii a ospitalităţii în faţa acestor mari ameninţări şi provocări cărora turismul românesc trebuie să le facă faţă. Şi ar putea să iasă întărit şi reinventat din această dură încercare. S.O.S. Turismul Românesc (Soluţii de Organizare şi Susţinere a Turismului Românesc) este un prim proiect al acestei Alianţe şi reprezintă un demers unitar, coordonat şi focusat pe viitorul turismul românesc, un demers făcut pe o singură voce puternică a întregii bresle. Este un proiect menit să demonstreze importanţa acestui domeniu economic şi care să aducă propuneri de relansare a acestei industrii. Prin iniţierea acestui proiect şi prin instrumentele de comunicare pe care le vom folosi, dorim să colectăm cât mai multe propuneri privind susţinerea şi revirimentul turismului românesc”, se arată într-un comunicat al organizaţiei remis joi AGERPRES.
Până în prezent, peste 70 de specialişti din turism s-au alăturat acestui proiect, care îşi propune dublarea contribuţiei turismului în PIB în 4 ani, lucrând în 10 grupuri de lucru conduse de oameni cunoscuţi din breaslă şi dedicaţi domeniului: Turism sustenabil – Andrei Blumer, AER; Inovare, digitalizare, debirocratizare – Gabriel Iovu, expert în soluţii informatice HORECA; Forţa de muncă – Daniel Mischie, HORA; Promovare – Simion Alb, expert în promovare; Investiţii în turism – Organizaţia Patronală Mamaia-Constanţa – Anca Pavel Nedea; Creşterea capacităţii administrative – Paul Mărăşoiu, FIHR; Hoteluri şi unităţi de cazare – Iuliana Tasie OPTBR & FIHR; Restaurante, centre de evenimente şi unităţi de entertainment – Octav Dura, HORA; Agenţii de turism şi servicii conexe – Dumitru Luca, ANAT; Transportatori – Mihai Fertig, expert în transport turistic.
Concluziile desprinse în urma derulării acestui proiect se vor constitui într-un set de propuneri pe care APT va încerca să le redacteze până la începutul lunii mai într-un Manifest pentru Viitorul Turismului Românesc. „Suntem conştienţi că acest demers nu poate fi fără cusur, poate chiar şi cu unele erori, însă sigur va fi un act de asumare civică şi socială, un act de curaj antreprenorial, o dovadă de maturitate şi de atitudine pro-activă. Facem apel la fiecare dintre cei care cred că pot susţine acest proiect, angajaţi şi antreprenori din turism sau din domeniile conexe, profesori, experţi, economişti, funcţionari, politicieni animaţi de intenţii oneste, turişti, să se implice cu tot ce au mai bun în acest demers. Această reproiectare/redefinire a turismului românesc e în mâna noastră, cum de asemenea în mâna noastră stă şi susţinerea ulterioară a acestui document în faţa decidenţilor din administraţia statului, astfel încât să se să ţină cont de recomandările şi soluţiile pe care le vom avansa şi să se bazeze pe propunerile şi implicarea noastră în definirea strategiilor viitoare, atât de necesare pentru următorii 15 – 25 de ani. Lumea se schimbă şi nu am vrea să rămânem iar în urmă”, spun reprezentanţii alianţei.