- Reclama -
Abia numit președinte al Comisiei de Apărare a Camerei Deputaților, liberalul Pavel Popescu a depistat deja primii dușmani: comuniștii chinezi au penetrat sistemul educațional românesc. Astfel încît Popescu îi cere urgent ministrului Educației informații despre fenomen, remarcat mai ales la nivelul județului Constanța, transmite Inpolitics.
Într-o interpelare adresată ministrului Sorin Cîmpeanu, dar și inspectorului general școlar al județului Constanța, Sorin Mihai, deputatul arată că ISJ ”s-a erijat în promotoarea proiectului ”Clasele Confucius”, organizat de Institutul Confucius și Universitatea Ovidius din Constanța.
Astfel, elevi din 20 de școli și licee constănțene vor participa la cursuri online de limba și cultura chineză, activități culturale, schimburi de experiență între elevi și profesori, dar și cursuri intensive de limba chineză organizate sub apanajul unor universități precum Beijing sau Shanghai”.
”Cu privire la activitatea Institutelor Confucius, aproximativ 200 pe teritoriul UE, este de reținut faptul că o serie de think-tank-uri prestigioase precum The Heritage Foundation și Human Rights Foundation au catalogat această instituție drept un cal troian al Partidului Comunist Chinez, utilizat în vederea instaurării unor practici precum cenzura și furtul tehnologic din universități, școli și laboratoare de cercetare. De asemenea, instituțiile specializate din SUA au ajuns la concluzia că lnstitutele Confucius ar reprezenta misiuni de contrainformații dispuse strategic în mediile dedicate formării noii generații, precum instituțiile de învățământ preuniversitar și superior.
Mai mult, în 2019, în baza unor recomandări emise de Serviciul de Securitate al guvemului belgian, Universitatea din Bruxelles a decis să sisteze orice parteneriat cu Institutul Confucius, având în vedere faptul că directorul centrului de promovare a limbii și culturii chineze a fost desconspirat ca fiind spion al guvemului chinez, implicat în activități de furt intelectual și tehnologic.
Fiind organizate sub patronajul Partidului Comunist Chinez, aceste instituții au un grad scăzut de probitate, iar activitățile cultural-educative pe care le desfășoară par a fi doar pretexte pentru infiltrarea în sistemele naționale de învățământ” mai spune Popescu.
Acesta solicită ministrului Câmpeanu o serie de informații privind acordul dintre partea română și cea chineză în cadrul proiectelor Confucius, precum și motivele care au stat la baza respectivei asocieri.
- Advertisement -