spot_img
0.8 C
București
sâmbătă, noiembrie 16, 2024
AcasăAnalizeȘeful CJ Gorj îl acuză pe prefect: Exces de Putere

Șeful CJ Gorj îl acuză pe prefect: Exces de Putere

-

- Reclama -

În contextul demersurilor recente întreprinse de către Prefectul Iulian Popescu, ce vizează activitatea Consiliului Județean Gorj, caracterizate de o vădită tentă politică, consider că este necesar să aduc la cunoștința opiniei publice și a cetățenilor preocuparea mea pentru respectarea normelor legale de către instituția pe care o conduc în procesul de adoptare și aplicare a actelor administrative de autoritate, afirmă pe Facebook șeful CJ Gorj, Cosmin Popescu.

- Reclama -

CE MAI SUSȚINE COSMIN POPESCU:

- Advertisement -

Controlul dispus de către Prefect, prin emiterea unui ordin administrativ, este rezultatul unui evident exces de putere concretizat prin depășirea competențelor și atribuțiilor prevăzute de lege în relația instituțională pe care o are cu autoritățile administrației publice județene.

Adoptând o conduită incompatibilă cu rolul și locul Prefectului în ansamblul instituțional al administrației publice și având în vedere statutul politic și administrativ de demnitar public numit, Prefectul Iulian Popescu își arogă, prin emiterea ordinului administrativ sus-menționat, competențe de exercitare a unui control ierarhic, lipsite de orice fundament legal.

- Advertisement -

Controlul de legalitate exercitat de către Prefect, pe fondul inexistenței unei relații de subordonare cu autoritățile publice județene, se realizează în limitele strict prevăzute de legi organice, precum Codul administrativ și Legea contenciosului administrativ, sub aspectul a două componente, și anume: pe de o parte, emiterea unui aviz de legalitate asupra actelor administrative, și, pe de altă parte, când actul este considerat nelegal și nu este revocat de emitent (condiția neproducerii efectelor juridice vizate), posibilitatea (și nu obligația) de a ataca direct actul în fața instanței de contencios administrativ (tutela administrativă).

Altfel spus, un act administrativ emis/adoptat de autoritățile administrației publice locale/județene nu poate fi declarat niciodată de către Prefect ca fiind ilegal, acest atribut revenind exclusiv instanțelor judecătorești specializate.

Prin punerea în executare a ordinului, în forma în care a fost emis, s-ar crea un precedent de natură să aducă atingere cadrului legal de exercitare a controlului de legalitate de către Prefect, validându-se practic excesul de putere la care a recurs.

Este inadmisibil ca Prefectul să se substituie, prin actele pe care le emite, unor instituții și autorități cu competențe și atribuții de control reglementate la nivel de lege asupra actelor administrative emise de către Consiliul Județean Gorj, în sens de autoritate deliberativă, în procesul de executare și adoptare a acestora, precum: Curtea de Conturi (Camera de Conturi Gorj), Agenția Națională a Funcționarilor Publici, Agenția Națională pentru Achiziții Publice sau alte autorități administrative de reglementare și autorizare prevăzute de lege.

Acest demers al Prefectului contravine principiilor colaborării instituționale, dar și subminează buna funcționare a administrației locale și relațiile de lucru constructiv.

Într-un spirit de transparență și respect față de cetățeni, reiterez disponibilitatea totală pentru colaborarea cu Prefectul Județului Gorj, în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, dar în limitele și în cadrul strict relațional prevăzut de lege, exprimându-mi încrederea că această situație va fi rezolvată în conformitate cu normele și principiile legale care guvernează relațiile între autoritățile administrației publice locale și prefect.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img