România este în top trei european la creşterea de animale, însă acestea sunt trimise la export vii în cele mai multe cazuri, iar acest lucru limitează atât capacitatea de procesare de pe plan local cât şi vizibilitatea acestora. Dacă în Germania pot fi cumpărate mezeluri realizate de producători maghiari în Ungaria, cele româneşti nu sunt prezente, scrie Ziarul Financiar.
„Există potenţial pe piaţa alimentară şi potenţial local, în România, în rândul produselor procesate aici. Trebuie să atragem companii şi capital internaţional sau local în procesare. De aici sunt exportate mult prea multe produse neprocesate sub formă de materie primă, iar acestea ar trebui produse local şi după aceea să meargă la export. Dar este nevoie de o strategie pentru a realiza acest lucru. Avem agricultură aici, dar trebuie îmbunătăţit întreg lanţul vertical“, a spus Sebastian Metz, director general şi membru în Consiliul Director al Camerei de Comerţ Româno-Germane AHK România.
În opinia lui tocmai pentru că retailul românesc este dominat de mari lanţuri germane precum Lidl, Kaufland sau Metro, acestea ar putea reprezenta poarta de intrare a produselor româneşti spre Europa de Vest şi Germania. „Sunt produse româneşti în supermarketurile din Germania, dar nu la scară prea mare. Ţine de dialogul cu marile lanţuri de retail pentru a exporta spre Germania. Aici în România avem mari lanţuri de retail din Germania iar acestea pot facilita intrarea produselor româneşti pe piaţa germană. Produsele româneşti trebuie promovate în cadrul târgurilor internaţionale, spre exemplu. Eu aici apreciez produsele româneşti şi sunt unele foarte competitive, dar pe piaţa internaţională sunt alte reguli care trebuie respectate cu privire la cantitate, design, disponibilitate în cursul anului“, a subliniat Sebastian Metz.