Închiderea şcolilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecinţe negative atât asupra progresului educaţional al copiilor, cât şi asupra sănătăţii emoţionale a acestora şi siguranţei lor online, potrivit unui studiu lansat, marţi, de Organizaţia Salvaţi Copiii, în cadrul unei videoconferinţe, transmite Agerpres.
Potrivit cercetării „Impactul crizei COVID-19 şi al carantinei asupra copiiilor din România”, aproape jumătate dintre copii nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecţiile online, iar peste 50% spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependenţa de internet şi, ca atare, expunerea la conţinut agresiv şi la fake news.
Chestionaţi în legătură cu problemele pe care le au familiile lor, 10,6% dintre copii au răspuns că unul sau mai mulţi dintre adulţii din familie este/sunt şomer(i), 8,8% au spus că au trebuit să fie amânate plata facturilor, a ratelor la bancă sau a chiriei, 6,3% – în familie sunt adulţi care au terminat doar şcoala generală sau nu au nicio calificare, 5,6% – nu sunt mulţumiţi de condiţiile în care trăiesc, 4,3% – sunt nevoiţi să cumpere mai puţină mâncare, 2,8% – nu pot cumpăra medicamente sau plăti consultaţiile medicale, din cauza lipsei banilor, şi 76,5% au afirmat că nu au niciuna dintre problemele enumerate.
Întrebaţi dacă pe durata suspendării cursurilor şcolare au participat la lecţii online, 72,8% dintre copii au răspuns că au participat la toate materiile, 21,5% – doar la unele materii, 4,1% – foarte rar, iar 1,6% – deloc.
Potrivit studiului, 72% dintre cei chestionaţi au folosit telefonul mobil pentru educaţia online, 42,3% – computer (laptop sau desktop), 5,1% – tabletă, 1,4% – nu au participat, iar 4,2% nu au dorit sau nu au ştiut că se răspundă.