Inspectorii pentru protecția consumatorului din Harghita au amendat, vineri, cu suma de 10.000 lei un supermarket din Odorheiu Secuiesc pentru comportament incorect față de consumatori, după ce s-a constatat că două dintre angajate nu vorbesc limba română.
Controlul a avut loc după ce în mediul online a apărut o înregistrare din care reise că un client nu ar fi fost servit la respectivul supermarket din Odorheiu Secuiesc pentru că era român și nu vorbea limba maghiară.
Comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Harghita, Laurențiu Moldovan, a declarat pentru AGERPRES că amenda de 10.000 lei ‘s-a dat pentru comportament incorect față de consumatori’, după ce s-a constatat că două dintre angajate nu vorbesc limba română.
‘S-a constatat și la data controlului că femeile de acolo nu vorbesc limba română, una nu vorbește deloc și una doar puțin. Angajata care apare în înregistrare nu lucra vineri’, a spus Laurențiu Moldovan.
Inspectorii pentru protecția consumatorului s-au autosesizat și au declanșat controale în județele Harghita, Covasna și Mureș, după apariția în mediul online a respectivei înregistrări.
Comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor, Regiunea Centru Brașov, Sorin Susanu, a declarat pentru AGERPRES că această problematică se află în atenția instituției pe care o reprezintă, mai ales că în ultima vreme au mai fost înregistrate reclamații legate de abateri privind informarea în limba română.
Sorin Susanu a spus că același magazin a fost amendat cu 5.000 lei, în anul 2015, întrucât pliantele de informare erau tipărite doar în limba maghiară.
Potrivit datelor furnizat de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Harghita, în ultimii ani s-au înregistrat mai multe reclamații și au fost aplicate sancțiuni pentru abateri de la legislația privind folosirea limbii române la informarea consumatorilor.