Strategia propusă de Comisia Europeană privind integrarea și protejarea comunității LGBTQI+, pentru perioada 2026-2030, a fost adoptată de Parlamentul European în 8 octombrie. Aceasta prevede mai departe, ca și cea precedentă, integrarea, protejarea și pe alocuri încurajarea (empower) minorităților sexuale în UE. Dar cum strategia se referă și la copii, unii părinți sunt îngrijorați și văd aici un amestec inacceptabil în procesul educațional, transmite la Radio France Internaționale corespondenta la Bruxelles Mihaela Gherghișan Naum.
CE SPUNE CORESPONDENTA RFI:
Ceea ce Comisia Europeană nu încurajează, ci mai degrabă ar vrea să interzică, sunt așa numitele terapii de conversie, prin care o persoană este nevoită să-și nege tendințele înnăscute pentru a face plăcere societății în care trăiește.
Împotriva acestor abuzuri, strategia europeană – care poate genera la un moment dat politici obligatorii – se ridică ca un „far de protecție și ca un ghid” în momentul în care „societatea regresează”. Este ceea ce afirma comisarul european Hadja Lahbib în fața Parlamentului European.
Dar pentru unii dintre angajații instituțiilor europene, care sunt și părinții de copii și adolescenți școlarizați în una din cele patru scoli europene din Bruxelles, strategia aceasta este tocmai o manieră subtilă de conversie. Adică un abuz în sine.
In ultimii doi ani am fost contactați de mai mulți părinți, majoritatea români, care s-au confruntat cu diverse probleme legate de educația sexuală în aceste școli. Părinții vor să rămână anonimi și nu se vor exprima la microfon.
Ei spun că se privilegiază educația în sensul comunității LGBTQI+ în detrimentul culturii generale. Unii ne relatează un eveniment petrecut la deschiderea anului școlar precedent când copii noi au fost înștiințați că pot merge la cabinetul medical pentru a discuta despre orice.
Părinții îngrijorați sunt constituiți in diferite forme de presiune la nivelul administrației europene și la cel al comitetelor de părinți de la Școala Europeană și denunță un amestec inacceptabil al școlii în educația copiilor lor.
Contactată anul trecut și din nou acum, școala cu site-ul la Laeken (Bruxelles), unde sunt mulți copii români în secția franceză sau cea engleză, a refuzat să comenteze.
Secția română nu s-a confruntat pentru moment cu nimic din toate acestea, iar autoritățile române – rugate să rezolve problema de la celelalte secții ale școlii – au răspuns că nu sunt competente în această privință.
In plus, o rețea a angajaților Comisiei Europene au trimis comisarilor Lahbib și altora o scrisoare, văzută de RFI, prin care se cere protecția drepturilor femeilor angajate de instituție. Scrisoarea specifică că aceasta strategie pentru dreptul minorităților sexuale este „cel mai mare atac din această generație la adresa drepturilor femeilor”.
Este pus în chestiune tocmai acest principiu al auto determinării prin care „schimbarea de sex este autorizată printr-o simplă declarație de intenție”.
Până acum, niciun cabinet al vreunui comisar european nu a răspuns la această interpelare.



