Russiatoday.ro îl acuză pe fostul președintele Ion Iliescu că minte în prrivința zborurilor CIA cu deținuți pentru închisoarea secretă din România.
COMENTARIUL RUSSIATODAY.RO
CIA a venit pe o schema deja rulata in Romania, cea a transporturilor speciale marfa (a se citi arme de contrabanda), sustine fostul comandant adjunct al Aeroportului Otopeni, in cartea sa. Documentele prezentate contrazic flagrant declaratiile fostului presedinte Ion Iliescu date ieri pentru Spiegel online.
Procedura avea la bază documentul LE 4/50 -94/1 al secretariatului OACI ( Organizația Aviației Civile Internaționale ) care reglementează statutul aeronavei de stat, atunci când e vorba de un avion comercial obișnuit, închiriat de armată sau serviciile de informatii pentru a executa un zbor special, separat de restul aeronavele civile, scrie Valentin Vasilescu. Documentele pot fi consultate urmarind linkurile de mai jos:
Pentru ca armata să faciliteze acordarea priorităţii maxime aeronavelor speciale și exceptarea de la orice tip de control (vamă, poliție, etc…), pe vremea când şef al Statului Major General era generalul Dumitru Cioflină, a fost semnat un protocol privind procedurile de tratare a zborurilor speciale, încheiat între statul major MApN și AACR (Autoritatea Civilă Aeriană Română). Documentele referitoare la zborurile speciale pot fi consultate urmarind linkurile de mai jos:
Lista priorităţilor care se bucură de tratare în regim special şi modul de protecţie a informaţiilor referitoare la aceste zboruri, a fost evidenţiată separat :
Simultan cu acest protocol, a fost emisă şi H.G. 711/05.09.1995, prin care platforma militară ( UM 01962 ) a aeroportului Otopeni dar si a altor baze aeriene militare, au fost declarate punct vamal şi de trecere a frontierei de stat.
Numai că potrivit art. 8 și art. 25 din Regimul de zbor în spațiul aerian al României (HCM 793/04.07.1974), MApN este singura instituţie care autorizează zboruri ale aeronavelor străine care transportă arme sau care sunt operate de serviciile de informatii precum CIA. Şi această autorizare necesită în prealabil o aprobare din partea PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI, dată cu 10 zile înainte de data executarii zborului. Asadar Ion Iliescu minte cind spune ca n-a stiut despre fiecare zbor CIA pe care trebuia sa-l aprobe. Documentele, in likurile de mai jos: