Sistemul de justiţie românesc nu este suficient de avansat în ceea ce priveşte procesele împotriva cartelurilor financiare, deoarece tribunalele româneşti nu au încă destulă experienţă în astfel de prejudicii, a afirmat, marţi, avocatul Alex Petrasincu, partener al firmei germane de avocatură Hausfeld.
Astfel a justificat avocatul decizia casei de avocatură de a intenta proces în Germania, şi nu în România, marilor producători europeni de camioane care s-au organizat într-un cartel, în numele mai multor firme româneşti de transport.
Compania de avocatură Hausfeld, împreună cu Financialright Claims şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a invitat, marţi, companiile româneşti de transport marfă să se înscrie, până la data de 31 iulie, pe site-ul cartelcamioane.ro, în cel de-a treilea proces intentat marilor producători europeni de camioane care au fost găsiţi vinovaţi de Comisia Europeană de organizarea într-un cartel, cu scopul creşterii preţurilor la camioanele de tonaj mediu şi greu.
„Nu practic avocatura în România, nu am idee despre cum lucrează sistemul de justiţie românesc, dar am vorbit, desigur, cu avocaţi români şi sfatul pe care l-am primit a fost că sistemul de justiţie românesc nu este încă suficient de avansat în ceea ce priveşte daunele provocate de carteluri, deoarece tribunalele româneşti nu au încă destulă experienţă în astfel de prejudicii. Acest lucru s-ar putea schimba – şi să sperăm că se va schimba în anii care urmează, dar în prezent tribunalele româneşti nu au această experienţă. Pe de altă parte, tribunalele din Germania au multă experienţă cu astfel de plângeri, deoarece au judecat astfel de plângeri în ultimii 10 ani, am văzut sute de plângeri de acest tip înaintate în faţa tribunalelor germane. Numai împotriva cartelului camioanelor există 600 de procese în desfăşurare în Germania, ca să nu vorbim de acţiuni judiciare împotriva cartelului zahărului din Germania şi de multe alte acţiuni împotriva altor carteluri”, a comentat Alex Petrasincu.
Reprezentantul Hausfeld a apreciat că legislaţia germană are prevederi dure împotriva practicilor de cartel, spre deosebire de legislaţia românească.
„Este, de asemenea, foarte important că în special în acest caz este foarte probabil ca legislaţia germană să fie aplicabilă tuturor plângerilor, deci pentru companiile româneşti (de transport – n. r.) deschiderea procesului în Germania înseamnă că va fi aplicată legea germană şi nu legislaţia românească, iar noi credem că legislaţia germană este mult mai prietenoasă cu companiile (prejudiciate de carteluri – n. r.) decât este legislaţia românească, tocmai pentru că în legislaţia germană avem multe prevederi care privesc în mod special cartelurile, ori acest lucru nu a existat în România înainte de anii 2014-2015-2016”, a Alex Petrasincu.
- Advertisement -