Asociaţia Marilor Reţele Comerciale susţine că acuzaţiile de creştere artificială a preţurilor înainte de reducerea TVA fac parte dintr-un „plan al grupurilor de interese” deranjate de lupta cu evaziunea fiscală, acesta urmărind demonizarea supermarketurilor şi transformarea lor în „ţapi ispăşitori”.
„În această strategie distructivă nimic nu a fost uitat: s-au folosit termeni precum «sabotaj» sau «tun» sau expresii precum «profiturile se ascund în buzunarele comercianţilor» pentru a ilustra situaţii de modificări ale preţurilor la diverse produse, fără a se fi menţionat dacă aceste produse erau sau nu în promoţie în perioadele monitorizate, dacă diferitele comparaţii se refereau la aceeaşi marcă de produs, acelaşi producător, acelaşi comerciant sau aceeaşi unitate de măsura. Retailerii au fost acuzaţi de practici incorecte în relaţiile cu furnizorii precum şi de transfer al profitului în afara ţării, folosindu-se, bineînţeles, întreg arsenalul naţionalist-populist de rigoare”, arată asociaţia, într-un comunicat transmis Mediafax
Retailerii afirmă, de asemenea, că unii „investitori” vor să transfere către supermarketuri pierderile suferite ca urmare a precărităţii propriului management.
„Însă fără îndoială cea mai mare surpriză sau, mai bine zis, stupefacţie ne-a fost provocată de uşurinţa cu care, sub pretextul sprijinului acordat producătorilor locali, s-au promovat concepte şi iniţiative care nu numai că nu au nimic de-a face cu existenţa unei pieţe libere şi concurenţiale, dar în subsidiar urmăresc să deturneze o parte a consumului către proprietarii pieţelor, unde cvasi-totalitatea operaţiunilor comerciale este nefiscalizată”, susţine asociaţia. Marii comercianţi susţin şi că ideea închiderii supermarketurilor duminica şi în timpul sărbătorilor legale este deplasată şi nejustificată.