Rezoluția prin care Parlamentul European cere Comisiei condusă de Ursula von Der Leyen măsuri concrete pentru creșterea siguranței în parcările pentru tir-uri, act normativ la care Rareș Bogdan este raportor EPP din umbră, a fost adoptată cu 681 de voturi pentru și un singur vot împotrivă.
„Mai mult de 25.000 de cetățeni europeni îngrijorați au semnat o petiție privind siguranța șoferilor de camioane și mă bucur că inițiativa lor s-a transformat în rezoluție. În această vară a avut o explozie a cazurilor de atacuri asupra șoferilor de camioane, unde dintre victime fiind români. Știrea uciderii, cu sabia, a lui Mihai Spătaru, un șofer de camion de 39 de ani atacat într-o parcare din Franța, a înconjurat planeta. Transportatorii s-au plâns că grupuri organizate au ajuns să atace camioanele pe autostrăzi. Comisia Europeană trebuie să oprească asasinatele, trebuie măsuri concrete. E obligatoriu să creștem siguranța din aceste parcări. Este inadmisibil ca în anul 2021 să existe jaf-uri în zone presupus sigure, inclusiv atacuri soldate cu pierderea de vieți, ca și când am trăi în Vestul sălbatic. Șoferii de camioane fac parte din infrastructura esențială a UE, deoarece ei asigură transporturi de mărfuri fără de care întreaga economie s-ar prăbuși. Am cerut Comisiei Europene să promoveze creșterea numărului de parcări și să ceară statelor membre UE să ridice standardul de siguranță. Comisia trebuie să colaboreze cu Consiliul European și să ia urgent măsuri în sensul dezvoltării colaborării polițienești, adică o implicare a autorităților din toate țările membre în ceea ce privește prevenirea, depistarea și investigarea infracțiunilor pe șosele și în zonele de parcare”, a declarat Rareș Bogdan, șeful Delegației EPP România.
Europarlamentarul român consideră că țările UE trebuie să-și asume responsabilitatea și să atace frontal problema siguranței parcărilor, prin intermediul unor strategii coerente de siguranță rutieră, să colaboreze pentru a avea același standard.
„Se impun mecanisme în baza cărora, în situația unui atac împotriva unui șofer sau a unui camion săvârșit pe teritoriul unui stat, să se activeze un sistem de reacție imediată. Cu alte cuvinte, trebuie protocoale clare, eficiente și ușor de aplicat, nu o birocrație care lasă oamenii la cheremul unor infractori. Un șofer de camion care este victima unui grup infracțional organizat nu trebuie să devină și victima lipsei de proceduri. Poate n-ar fi rău să existe inclusiv patrule în zonele adiacente, iar camerele de filmare chiar să funcționeze, nu să fie de decor”, a adăugat Rareș Bogdan.