Breaking news: eliminarea interdicției privind motoarele cu ardere internă. Cancelarul Germaniei, Friedrich Merz, și președintele PPE și al PPE Group din Parlamentul European au anunțat la Heidelberg o schimbare de paradigmă în politica de eliminare a motoarelor cu ardere internă. „Nu mai avem mult timp de pierdut”, a afirmat cancelarul Merz. Comisia Europeană va propune eliminarea interdicției, a afirmat Weber, citat de presa germană, într-o conferință de presă la care au mai participat Manuel Hagel (CDU) și ministrul italian de Externe, Antonio Tajani. „Putem să protejăm clima doar dacă vom avea o industrie competitivă”, a explicat președintele PPE, anunță europarlamentarul PNL/PPE Rareș Bogdan.
CE MAI SUSȚINE RARES BOGDAN:
Industria auto din România (14% din PIB, 200.000 de locuri de muncă directe), și nu doar fabricile Ford și Dacia Renault, dar și producătorii de piese și subansamble au fost puternic afectați de criza apărută în urma planului de conversie către electric, insuficient gândit, fără un studiu de impact profesionist. 7000 de români au fost disponibilizați doar în 2025. Bosch a anunțat acum două zile că trimite în șomaj mai mult de un sfert din angajații din Timișoara. Preh România, furnizor pentru Tesla, Porsche și Mercedes-Benz, a anunțat că reduce 600 de persoane. Și exemple dramatice mai sunt.
În Germania, din circa 120.000 de disponibilizați în 2025, jumătate provin din sectorul auto. În Franța, Renault anunță că mii de angajați rămân fără job, în Italia, Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) a scăzut producția cu aproape jumătate. Volkswagen a inchis trei fabrici. Dar lista este lungă.
În acest timp, giganții chinezi construiesc fabrici peste tot în UE. Fabrici de mașini.
La interpelarea mea privind soluțiile urgente pentru industria auto, Comisia mi-a răspuns, printre altele, că sunt instrumente financiare pentru recalificare și disponibilizați.




