spot_img
7.9 C
București
sâmbătă, noiembrie 16, 2024
AcasăALEGERI 2020Primarul ales al Constanței: Încet, dar sigur, Portul Constanţa va muri

Primarul ales al Constanței: Încet, dar sigur, Portul Constanţa va muri

-

- Reclama -

Senatorul liberal Vergil Chiţac, primarul ales al municipiului Constanţa, susţine că portul maritim „va muri încet dar sigur”, dacă se continuă politica obţinerii de profit prin mărirea chiriilor, ceea ce a dus implicit la creşterea preţului mărfurilor tranzitate, portul românesc începând să fie ocolit şi transporturile să ajungă tot mai des în Ucraina şi Bulgaria, în detrimentul ţării noastre.

- Reclama -

Chiţac a menţionat joi, pe pagina sa de Facebook, că şi-a expus punctul de vedere în Senat, referitor la amendamentele pe care le-a propus pentru modificarea ordonanţei privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile.

- Advertisement -

În cadrul şedinţei de plen a Senatului de ieri, mi-am expus punctul de vedere cu privire la amendamentele propuse de mine la OUG 160 pentru modificarea Ordonanţei 22 din 1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile. Toate modificările pe care le propun vin în următorul context: Începând cu perioada 2014-2015, Portul Constanţa a devenit neatractiv, transporturile ajungând tot mai des în Ucraina şi Bulgaria în detrimentul nostru. Cauza? Portul Constanţa a devenit un port scump. În 2011, portului i s-a aplicat principiul guvernării corporatiste, astfel că în acest moment mandatul administratorului include în principal obţinerea profitului. Or, dacă ne uităm pe structura de venituri, observăm că 70% dintre acestea provin din chirii, iar administratorul pentru a scoate profit vine şi măreşte aceste chirii. Astfel, preţul mărfurilor tranzitate a crescut, iar Portul a ajuns să fie ocolit în ultimul timp”, a spus senatorul PNL.

Potrivit acestuia, indicatorul de performanţă al Portului Constanţa ar trebui să fie volumul de mărfuri tranzitate.

- Advertisement -

„Pe scurt, Portul Constanţa nu trebuie să urmărească obţinerea profitului, iar indicatorul de performanţă ar trebui să fie volumul de mărfuri traficate, după cum se procedează peste tot în lume. Altfel, încet, dar sigur, Portul Constanţa va muri”, a scris Chiţac pe pagina sa de socializare.

Vergil Chiţac a precizat că el este foarte interesat ca „lucrurile să funcţioneze corect”, pentru ca oraşul Constanţa să se poată dezvolta „în simbioză” cu portul maritim.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img