spot_img
4 C
București
joi, decembrie 19, 2024
AcasăAnalizePreferințe și tendințe în finanțarea afacerilor sintetizate în Carta Albă a IMM-urilor...

Preferințe și tendințe în finanțarea afacerilor sintetizate în Carta Albă a IMM-urilor din România. Creditele cu garanția fondurilor de garantare (FNGCIMM) între principalele modalități de finanțare 

-

Elementele esențiale privind cunoașterea și valorificarea potențialului economic și social al întreprinderilor mici și mijlocii din România au fost analizate și în acest an în lucrarea Carta Albă a IMM-urilor din România, publicată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

- Reclama -

Analizând modalitățile de finanțare a activităților economice în anul 2022 și cele la care întreprinzătorii români intenționează să apeleze în 2023, se observă nevoia de sprijin din partea statului și a instituțiilor financiare, antreprenorii alegând printre principalele modalități de finanțare fondurile nerambursabile (38,28%) și creditele cu garanția fondurilor de garantare – FNGCIMM (29,53%).

- Advertisement -

În anul 2022, apelarea la credite garantate de fonduri de garantare (FNGCIMM) s-a aflat pe locul trei în preferințele managerilor din IMM-uri. Cercetarea a indicat faptul că 58.18% dintre firme s-au autofinanțat, 34,39% au apelat la credite bancare și 17,12% au accesat finanțări cu garanția FNGCIMM.

Conform răspunsurilor acordate în cadrul cercetării, procentul IMM-urilor care intenționează să acceseze credite garantate de FNGCIMM crește în anul 2023 cu peste 12% față de anul 2022. 

- Advertisement -

Creșterea interesului pentru creditele garantate de FNGCIMM este depășită doar de cea legată de intenția de accesare a fondurilor nerambursabile care crește față de anul anterior cu aproximativ 28%, de la 10,61% la 38,28%.

Interesul antreprenorilor pentru creditele cu garanția FNGCIMM ajunge în 2023 la 29,53%, în condițiile în care, față de anul anterior, se menține relativ constant interesul pentru credite bancare (35,31%) și scade ușor intenția de autofinanțare a activităților (52,23%). 

Preferințele legate de modalitățile de finanțare a IMM-urilor diferă în funcție de vârsta acestora și de regiunea în care sunt amplasate. Astfel, întreprinderile cu o vechime de 10-15 ani sunt cele care accesează mai des credite bancare (40,23%), credite cu garanția FNGCIMM (25,29%) și fonduri nerambursabile (11,49%) în timp ce firmele cu o vechime sub 5 ani preferă autofinanțarea,

Întreprinderile din regiunea Nord Vest consemnează o pondere mai ridicată (32,5%) a firmelor care apelează la credite garantate de fonduri de garantare (FNGCIMM) în timp ce unitățile economice din regiunea Nord-Est sunt cele care apelează într-o proporție mai mare la autofinanțare (68,67%).

Creditele cu garanția FNGCIMM au fost o soluție avantajoasă de finanțare indicată și de 18,66% dintre antreprenorii din Regiunea București-Ilfov. 

Examinarea IMM-urilor pe ramuri de activitate a arătat că firmele din turism se bazează mai mult pe autofinanțare iar creditele garantate de fonduri de garantare (FNGCIMM) sunt mai des accesate de firmele din comerț (20,51%) sau construcții(20,34%). 

28,07% dintre managerii intervievați au indicat lipsa garanțiilor între principalele bariere în accesarea unor finanțări bancare, aceasta fiind depășită doar de prețul ridicat al creditelor și formalitățile complicate.

Lipsa garanțiilor necesare în accesarea unui credit este invocată cel mai des de firmele cu vechimea între 10 și 15 ani (42,35%), de cele situate în regiunea Vest (46,88%) și de cele care activează în domeniile transport (37,21%) și comerț (34,25%).

Carta Albă a IMM-urilor din România se află la ediția cu numărul 21 și prezintă anual aspecte importante legate de IMM-uri, cum ar fi provocările cu care se confruntă, oportunitățile de dezvoltare, statistici relevante și recomandări pentru stimularea sectorului antreprenorial, cu scopul de a sprijini și accelera dezvoltarea acestora.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img