Polonia intenţionează să introducă un nou impozit asupra marilor magazine de retail, care nu taxează cifra de afaceri ci mai degrabă dezavantajele pe care aceste magazine le generează oraşelor, a anunţat marţi la radio ministrul Tehnologiei şi Antreprenoriatului, Jadwiga Emilewicz, transmite DPA conform Agerpres.
Impozitul va ţine cont de sporirea traficului generată de marile magazine şi de necesarele investiţii rutiere, a declarat oficialul pentru Radio Zet.
Dacă noul Guvern va fi format rapid, legislaţia ar putea fi prezentată încă de anul acesta şi noul impozit ar putea intra în vigoare la începutul lui 2020, a explicat Emilewicz, care a dat asigurări că noul impozit va fi cu certitudine agreat de Comisia Europeană.
Conform unei legi care a intrat în vigoare la 1 septembrie 2016 în Polonia, retailerii cu venituri lunare de peste 170 de milioane de zloţi (44 milioane de dolari) urmau să fie taxaţi mai mult decât cei care realizau venituri mai mici. Însă, în 2017, Comisia Europeană a decis că această măsură constituie ajutor de stat, o practică ilegală în legislaţia UE.
În schimb, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că Polonia poate să perceapă impozite mai mari de la retailerii cu o cifră de afaceri mai mare de 44 milioane de dolari pe lună, decât de la rivalele lor mai mici, iar Executivul comunitar a făcut apel.
La fel ca şi în alte ţări, micile magazine din Polonia au început să fie supuse la presiuni din partea marilor lanţuri care beneficiază de pe urma economiilor de scară care le permit să ofere preţuri mai mici.
Piaţa de retail din Polonia este dominată de lanţul de magazine Biedronka, companie controlată de grupul portughez Jeronimo Martins, care concurează cu grupul german Lidl, grupul britanic Tesco şi grupurile franceze Carrefour şi Auchan.