de Bogdan Tiberiu Iacob, preluare Inpolitics
Disensiunile dintre PSD și PNL, care au dus la blocarea rotativei, au mai multe fațete, începînd cu lipsa soluțiilor efective pentru marile probleme ale țării, după cum aminteam ieri. Există însă și o altă fațetă mai puțin comentată: bătălia pentru Marele Pod. Podul vrajbei lor, am spune, care explică disperarea lui Ciolacu și a PSD de a-l ține pe Grindeanu la Transporturi, ori fluturarea insistentă a aducerii lui Tudose în guvern. Marele Pod electoral, i-am putea spune, o miză imensă pentru orice partid: Podul Brăila-Tulcea.

Cea mai grandioasă construcție post-decembristă este la un pas de inaugurare: podul peste Dunăre Brăila-Tulcea. Cu o lungime de cca.2 km, podul se va număra printre cele mai mari poduri suspendate din lume (al treilea din Europa), putînd sta fără să se rușineze în preajma legendarului Golde Gate american.
Pritocit de prin anii 80, contractul podului, cîștigat de două firme din Italia și Japonia, a fost semnat în timpul guvernului Mihai Tudose, în ianuarie 2018 și demarat de guvernul Dăncilă. La finele lui 2019, podul a fost ”preluat” de guvernările PNL, dar în noiembrie 2021 a revenit la PSD.
La finele lunii iunie va avea loc inaugurarea lui, lucrările fiind la foc continuu. Se lucrează cu disperare, am spune.
Pentru PSD e crucial ca inaugurarea podului să fie făcută de un ministru pesedist al Transporturilor, recte Sorin Grindeanu, asistat de bunul – more or less – său prieten Marcel Ciolacu și alte figuri pesediste, pentru ca electoratul din România să înțeleagă clar cui trebuie să îi mulțumească.
Pentru PSD ar fio catastrofă ca panglica podului să fie tăiată festiv de alt ministru, unul liberal, secondat de Ciucă, ba poate chiar de Iohannis, că în România la tăiat de panglici toată lumea se înghesuie. (dovada foto)


