spot_img
2.2 C
București
luni, decembrie 23, 2024
AcasăAnalizePodul de cale ferată de la Grădiștea prăbușit în 2005 se reface

Podul de cale ferată de la Grădiștea prăbușit în 2005 se reface

-

Încep lucrările de execuție la podul de cale ferată de la Grădiștea, semn că echipa #PNLGiurgiu își onorează promisiunile făcute în campania electorală. Mulți au contestat angajamentul nostru, dar iată că după atâția ani podul de la Grădiștea va fi reconstruit, afirmă pe facebook deputata PNL de Giurgiu, Gabriela Horga.

- Reclama -

Podul CF de la Grădiștea, cauza acestei situații jenante, s-a prăbușit în 2005 din cauza unor viituri, accentuate de modul haotic de exploatare al balastierelor de pe Râul Argeș.

- Advertisement -

CE SUSTINE GABRIELA HORGA:

Contractul a fost semnat în decembrie anul trecut de Guvernul #PNL condus de Ludovic Orban și de Ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode. Între timp, s-a finalizat proiectarea, se asamblează comandamentul șantierului și au început să fie emise autorizațiile pentru demolarea clădirilor din zonă și a vechiului pod. Ieri a fost emisă autorizația pentru execuția lucrărilor de construire. Următoarea etapă este amenajarea drumurilor de acces, a organizării de șantier și acțiunile de demolare.

- Advertisement -

Este un proiect în valoare de circa 650 de milioane de lei, ce se va derula pe parcursul a doi ani. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Noul pod peste râul Argeș va avea o deschidere centrală de 145 de metri, a doua ca lungime după cea a podului de peste Dunăre, de la Cernavodă.

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit acum 16 ani din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important.
Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 3 ore.

Împreună cu actualul Guvern condus de Florin Cîţu, și cu susținerea Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, #neținemdecuvânt. Acest proiect a înaintat de atâția ani, mai ales datorită implicării colegilor mei, Toma Petcu și Alexandru Andrei și a președintelui #PNLGiurgiu, Dan Motreanu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img