Piața de media și divertisment din România ar putea înregistra un ritm mediu anual de creștere de 7,4%

0
32

Segmentele digitale vor fi cele mai dinamice componente ale pieței media și divertismentului din România în următorii 5 ani, iar creșterile pieței de televiziune vor aduce venituri substanțiale din publicitate, având potențialul de a atinge 452 milioane dolari în 2022, publicitatea online urmând să genereze venituri de aproximativ 134 milioane dolari, cu o rată medie anuală de creștere de aproape 11% .Publicitatea online va deveni al doilea cel mai mare segment, în termeni de venituri generate, după accesul la internet. În schimb, ziarele și revistele din România vor înregistra noi scăderi, transmite Profit.ro.

Întreaga piață de media și divertisment din România ar putea înregistra un ritm mediu anual de creștere de 7,4%, ajungând la venituri totale de 3,7 miliarde de dolari în 2022, arată raportul PwC Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022 (GEMO). Din această sumă, aproximativ o jumătate o reprezintă cheltuielile pentru accesul la internet, care vor înregistra o rată medie de creștere anuală estimată de 11,6% la orizontul anului 2022, ajungând la peste 1,8 miliarde de dolari.  Spre comparație, la nivelul Europei Centrale și de Est (ECE), piața de media și divertisment va avea un ritm mediu de creștere de aproximativ 7,1% și va ajunge la venituri totale de aproximativ 83 de miliarde de dolari.