Veniturile companiilor PepsiCo, Mars și Mondelez, care produc o gamă largă de bunuri de larg consum, au crescut în Rusia în 2022 în termeni anuali, potrivit unui raport al agenției de presă Bloomberg vineri.
Companiile au avut „vânzări grozave” după începerea operațiunii militare speciale ruse, a spus agenția de presă. Veniturile diviziei ruse Mondelez, cea mai cunoscută consumatorilor prin marca sa de ciocolată Alpen Gold, au crescut cu 38% la 92 de miliarde de ruble (1 miliard de dolari) în 2022, iar profitul net al companiei a crescut de două ori de la an la an. Vânzările filialei ruse a lui Mars au înregistrat o creștere de 14% față de 2021, până la 177 de miliarde de ruble (1,93 miliarde de dolari) în 2022. Veniturile Pepsi din Rusia au câștigat 16%, iar profitul lor net a crescut cu un factor de patru.
Schimbările în politica de prețuri, vânzările mai mari ca urmare a părăsirii concurenților și cheltuielile de publicitate mai scăzute în Rusia sunt printre principalii factori pentru o astfel de creștere a parametrilor financiari, a spus agenția de presă. În același timp, transferurile transfrontaliere de bani între companiile-mamă străine și filialele locale din Rusia rămân dificile. În plus, se așteaptă ca companiile să fie afectate de un impozit pe profit excepțional de 10% care va fi impus companiilor majore din Rusia.