Orban și Cîțu, prinși în ofsaid

0
49
Liderul Partidului National Liberal (PNL), Ludovic Orban (S) si Florin Citu discuta inaintea intalnirii cu presedintele Klaus Iohannis, in vederea consultarilor pentru formarea unui nou guvern, ca urmare a demiterii cabinetului Dancila, vineri 11 octombrie 2019, la Palatul Cotroceni. ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO

de Adrian Câciu, economist, preluare facebook

„Previzibilitatea procesului decizional rămâne o problemă majoră. Înainte de criză, fuseseră îndeplinite numai aproximativ o treime din obiectivele din planul anual al guvernului. Numărul de ordonanțe de urgență adoptate a rămas foarte ridicat, ceea ce creează incertitudine și împiedică probabil investițiile.” Consiliul Uniunii Europene despre România, azi.

O să postez ceva care vă va șoca pe mulți dintre voi:
România se află în PROCEDURĂ de DEFICIT EXCESIV.

România a făcut o serie de propuneri privind iesirea din procedura de deficit excesiv, vă amintiți de ele, ne certam cu Florin Cîțu în martie, el se lăuda că Consiliul și Comisia au acceptat ce a spus România, iar în principiu s-a invocat Strategia Fiscal Bugetara pe 2020-2022, care prevedea un deficit public de 3,6% pe anul 2020, urmând să coboare sub 3% în anul 2022.
După asta, liniște!
Nimeni nu a mai spus nimic din România.
Adică nu s-a mai vorbit în spațiul public.
Am fost anunțati că s-a facut derogare de la Pactul Fiscal dar decidentii nostri au uitat sa anunte și ca rămânem în procedura de deficit excesiv.

Așa ca nu e liber la cheltuit bani cum au crezut unii amatori și au dus deja deficitul al 1,7% din PIB în primul trimestru.

Ei bine în data de 3 aprilie 2020 (v-a spus cineva ceva???) s-a publicat RECOMANDAREA A CONSILIULUI în vederea încetării situației de deficit public excesiv din România (2020/C 116/01)
Iată Recomandarea(o aveți și în poză):
„1. România ar trebui să pună capăt situației actuale de deficit excesiv până cel târziu în 2022.
2. România ar trebui să atingă o țintă de deficit public global de 3,6 % din PIB în 2020, de 3,4 % din PIB în 2021 și de 2,8 % din PIB în 2022, ceea ce corespunde unei rate de creștere nominală a cheltuielilor publice primare nete de 8,2 % în 2020, de 5,5 % în 2021 și de 5,5 % în 2022, care corespunde unei ajustări structurale anuale de 0,5 % din PIB în 2020, de 0,8 % din PIB în 2021 și de 0,8 % din PIB în 2022.
3. România ar trebui să precizeze și să pună în aplicare în mod riguros măsurile necesare pentru corectarea deficitului său excesiv până cel târziu în 2022. Măsurile de consolidare bugetară ar trebui să asigure corectarea durabilă, într-o manieră favorabilă creșterii. România ar trebui să utilizeze orice venit excepțional în vederea reducerii deficitului.
4. Consiliul stabilește data de 15 septembrie 2020 ca termen-limită până la care România să ia măsuri eficace și, în conformitate cu articolul 3 alineatul (4a) din Regulamentul (CE) nr. 1467/97, să prezinte un raport detaliat privind strategia de consolidare pe care o are în vedere pentru atingerea țintelor.
Ulterior, autoritățile române ar trebui să raporteze cu privire la progresele înregistrate în punerea în aplicare a acestor recomandări cel puțin o dată la șase luni, până la corectarea deficitului excesiv. În plus, autoritățile române ar trebui să se asigure de aplicarea integrală a cadrului bugetar național. Pentru a asigura succesul strategiei de consolidare bugetară, va fi important, de asemenea, ca aceasta să fie sprijinită de reforme structurale ample, în concordanță cu recomandările Consiliului adresate României în contextul Semestrului european și în special cu recomandările legate de procedura privind dezechilibrele macroeconomice.”
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/…

I-a păsat cuiva de recomandare?
Răspunsul il avem la rectificare unde deficitul s-a majorat la 6,7% din PIB iar datoria publică la 41% din PIB

Ce aflăm astăzi? Noroc că aflăm de la Comisia Europeană, pentru că de la decidenți aflăm doar obsesii politice.

Aflăm că la data de 8 mai România și-a prezentat Programul național de reformă pentru 2020.
Ati văzut acest program? Este public pe undeva? A fost cumva discutat? E totuși un program de reformă, o politică publică.
A vorbit cineva de acest program?

Ce mai aflăm?
Aflăm că la data de 14 mai 2020, România a prezentat Programul de convergență pentru 2020.
Ati văzut acest program? Este public pe undeva? A fost cumva discutat? E totuși un program de convergență, o politică publică.
A vorbit cineva de acest program?

Nimic, totul e fantastic si secret!

Ei bine astăzi Consiliul Uniunii Europene avizează programul de convergenta pentru anul 2020 si formulează următoarele recomandări privind Programul național de reformă al României pentru 2020:
„În 2020 și în 2021, România să întreprindă acțiuni astfel încât:
1.Să aplice politici fiscal-bugetare conforme cu recomandarea Consiliului din 3 aprilie 2020 și să ia totodată toate măsurile necesare pentru a combate în mod eficace pandemia, a susține economia și a sprijini redresarea viitoare. Să evite adoptarea unor măsuri permanente care ar pune în pericol sustenabilitatea finanțelor publice. Să consolideze reziliența sistemului de sănătate, inclusiv în ceea ce privește personalul medical și produsele medicale, și să îmbunătățească accesul la serviciile de sănătate.
2.Să ofere soluții adecvate de substituție a veniturilor și să extindă măsurile de protecție socială și accesul la serviciile esențiale pentru toți. Să atenueze impactul crizei asupra ocupării forței de muncă prin dezvoltarea unor formule flexibile de lucru și a unor măsuri de activare. Să consolideze competențele și învățarea digitală și să asigure accesul egal la educație.
3.Să asigure sprijin sub formă de lichidități pentru economie, de care să beneficieze întreprinderile și gospodăriile, în special întreprinderile mici și mijlocii și lucrătorii independenți. Să avanseze finanțarea proiectelor de investiții publice mature și să promoveze investițiile private pentru a favoriza redresarea economică. Să direcționeze cu prioritate investițiile către tranziția ecologică și digitală, în special către transportul durabil, infrastructura de servicii digitale, producția și utilizarea energiei în mod nepoluant și eficient, precum și către infrastructura de mediu, inclusiv în regiunile miniere.
4.Să îmbunătățească eficacitatea și calitatea administrației publice, precum și previzibilitatea procesului decizional, inclusiv printr-o implicare adecvată a partenerilor sociali.”
https://ec.europa.eu/…/2020-european-semester-csr-comm-reco…

Ați auzit în declarația premierului ceva referitor la aceste recomandări?
În fapt aspectele la care s-a referit erau cuprinse în programele prezentate de România nu în recomandările Consiliului.

Problema este că ne lăudăm aiurea deși nu am negociat să nu mai fie declanșata procedura de deficit excesiv, mai ales că renunțarea de către Comisie la Pactul Fiscal s-a facut la 20 martie, deci înainte de prima recomandare a Consiliului.

Fantastik!
Cum ai putea ocoli austeritatea fără sa cresti taxearea mai ales în context de procedură de deficit excesiv?
Și de ce se ascund guvernanții de transparență?
Pentru că tot ce știu este obsesia și diversiunea?