spot_img
22.7 C
București
miercuri, mai 22, 2024
AcasăAnalizeNoua mutare de forță a premierului PSD în lupta contra scumpirilor mascate

Noua mutare de forță a premierului PSD în lupta contra scumpirilor mascate

-

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat în ședința de Guvernul faptul că Executivul va adopta în următoarea perioadă măsuri anti-shrinkflație, așa cum au făcut și alte țări europene, pe modelul francez. Măsura vine pentru o mai bună protecție a consumatorilor și a lupta împotriva practicilor de înșelăciune.

Marcel Ciolacu a cerut tuturor autorităților de control din România să intervină urgent pentru combaterea shrinkflației. Această nouă practică în sectorul de retail înseamnă reducerea cantităţii unui produs prin păstrarea în acelaşi timp a preţului. Prin noile măsuri pe care Guvernul dorește să le introducă, producătorii vor fi obligați să semnaleze vizibil, pe ambalaj, reducerea gramajul dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Mai mult, se vor adopta sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații de către comercianți.

- Advertisement -

„Se pare că a ajuns și la noi faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire camuflată și nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător”. a declarat Premierul Marcel Ciolacu.

PSD adoptă măsuri pentru a proteja românii, unii retaileri au ales să păcălească consumatorii

- Advertisement -

Prin măsurile de plafonare a prețurilor la alimentele de bază, social-democrații au reușit să țină atât inflația, cât și specula sub control, asigurând stabilitate și predictibilitate mai ales pentru produsele pe care românii le consumă cel mai des.

Cu toate acestea, unele firme de retail au ales să țină prețurile produselor la nivelul plafonat sau chiar sub acesta, dar în același timp, să reducă gramajul respectivelor produse. Fenomenul este cunoscut sub numele de shrinkflație și se observă nu numai în România, ci în majoritatea piețelor europene.

Shrinkflaţia este o problemă atât pentru consumatori, cât şi pentru guverne, deoarece gospodăriile se luptă să facă faţă scăderii puterii de cumpărare în faţa inflaţiei ridicate din ultimii ani. Astfel că rezultatele măsurilor de protejare a familiilor cu venituri mici și medii luate de guvernul condus de Marcel Ciolacu nu își ating scopul în fața acestui tip de practici implementate de unii retaileri. 

PSD va alinia România trendului european în materie de shrinkflație

Din iulie 2024, de exemplu, comercianţii francezi vor trebui să afişeze, la loc vizibil, timp de două luni, atunci când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar.

În Ungaria, măsurile anti-shrinkflație au intrat în vigoare în luna martie și sunt valabile până la sfârșitul acestei luni. Retailerii de alimente cu vânzări anuale de peste un miliard de forinţi (2,9 milioane de dolari) sunt obligaţi să pună avertismente pe produsele ale căror dimensiuni s-au redus comparativ cu perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 şi 1 iulie 2023.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img