spot_img
4 C
București
vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăAnalizeNoua fabrică de făcut bani

Noua fabrică de făcut bani

-

- Reclama -

Efect colateral al pandemiei și ale turbulențelor provocate asupra economiei mondiale, efect colateral asupra reluării economiei, anul acesta armatorii au comandat vase de transport containere precum ar fi comandat pâine proaspătă. În primele 7 luni din an, cel puțin 276 de noi nave de marfă au fost comandate. Ca o comparație, Le Journal de la marine marchande – publicație franceză ce își consacră actualitatea comerțului maritim – a contabilizat în 2019 puțin peste 800.000 de noi nave cargo ce au fost comandate, transmite RFI.

- Reclama -

Armatorii încearcă să se asigure că vor putea să răspundă cererii de transport.

- Advertisement -

Dacă transportul maritim de călători încă nu și-a revenit după criza sanitară, mulți sunt cei care se chinuie să prindă un loc pe aceste port-containere.

Numeroase societăți și-au redus comenzile în primele luni de pandemie, schimburile comerciale au fost practic oprite iar acum sunt nevoite să își refacă stocurile. Cererea este într-atât de mare  în acest moment încât transportul este suprasolicitat.

- Advertisement -

Au de câștigat în acest moment armatorii. Cu o cerere foarte mare, prețul a urcat și el. Spre exemplu, o călătorie între China și vestul Statelor Unite s-a multiplicat într-un an de 5 ori.

Creșterea de preț are un impact variabil dar care déjà nu mai este neglijabil, asupra unor materii prime transportate cu ajutorul acestor vase – cum ar fi cafeaua vietnameză. Astfel, un container care acum 2 ani costa 1.500 de dolari pentru a fi deplasat între Asia și Europa, astăzi, același transport costă lejer 10.000 de dolari, explică analiști francezi.

Primul transportator mondial de containere, gigantul danez AP Møller-Maersk, a realizat un beneficiu net, în al doilea trimestru din acest an, de 3,7 miliarde de dolari. Este cu 30% mai mult decât profitul obținut pe întreg anul 2020.

Chiar și cu aceste comenzi de noi nave de tranport, tensiunea nu va putea fi redusă pe termen scurt. Pentru că, pentru construcția unei astfel de nave, sunt necesari cel puțin 2 ani.

Apoi, dacă până aceste nave cargo vor putea fi livrate cererea nu va mai fi la fel de mare, livrările de vase nu ar trebui să provoace niciun dezechilibru ori vreun exces în oferta de transport. Explicația: noua legislație de mediu încurajează extinderea flotei.

De aceea, s-a amânat distrugerea unor vechi vase de marfă pentru a exista mijloacele necesare prin care să se poată răspundă cererii actuale.

Noile nave vor prelua astfel ștafeta de la cele care vor fi scoase din uz, cu o mică întârziere.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img