500 de oameni au cerut sâmbătă în stradă modernizarea Prelungirii Ghencea-Domneşti. Grupul Civic Inițiativa Prelungirea Ghencea a organizatun miting de protest, urmat de un marș pe traseul pe traseul Ansamblul Primăvara-Bariera Domnești- Cartierul Latin. Locuitorii sunt nemuțumiți că strada Prelungirea Ghencea nu a fost lărgită la patru benzi și că lucrările la pasajul Domnești nici măcar nu au început.
Şoferii sunt exasperaţi că strada are o singură bandă, iar pietonii sunt nemulţumiţi că nu există trotuare. Aşa că ei circulă zilnic prin gropi. Iar dacă plouă, se luptă cu noroiul. Protestul de sâmbătă este doar unul dintr-un lung şir. Soluţiile autorităţilor se lasă aşteptate.
Ieşirea spre Domneşti este din ce în mai aglomerată. Însă infrastructura nu a fost îmbunătăţită cu nimic.
Prelungirea Ghencea e un drum fără trotuare şi cu o singură bandă pe fiecare sens. Un coşmar şi pentru şoferi, şi pentru pietonii care sunt obligaţi să mearga fie prin praf, fie direct pe şosea.
Această situaţie a scos oamenii în stradă.
Protestatarii s-au săturat de promisiuni.
În 2007, Primăria Capitalei a organizat prima licitaţie pentru lărgirea şoselei. Procedura a fost câştigată de un consorţiu care, în scurt timp, a dat faliment. O nouă procedură a fost declanşată anul trecut.
În paralel, municipalitatea a început negocierile cu cei pe care urmează să îi exproprieze ca să facă loc drumului.
Lărgirea Prelungirii Ghencea nu rezolvă în totalitate problema traficului. E nevoie ca Ministerul Transporturilor să construiască un pasaj peste şoseaua de centură spre Domneşti.
În 2013, premierul Victor Ponta dădea un termen scurt pentru finalizarea lucrărilor. După 2 ani şi jumătate, pasajul a rămas doar pe hârtie.
Răzvan Mironescu, candidatul PNL la Primăria Sectorului 6 a fost și el prezent la eveniment împreună cu Ludovic Orban, candidatul PNL la
Primăria Generală a Capitalei. Mironescu susține că în calitate de
deputat al Sectorului 6 s-a zbătut foarte mult pentru ca Ministerul
Transporturilor să aloce o linie specială din bugetul pe 2016 care să
fie utilizată pentru pasajul Domnești. La rândul său, Orban promite că
dacă va câștiga alegerile, în primii doi ani de mandat va rezolva
problema.
“La audierile pentru bugetul pe 2016 ale ministrului Transporturilor am
cerut si insistat foarte mult să se aloce o linie bugetară specială
pentru Pasajul Domnești. În cele din urmă a fost aprobată interpelarea
mea, s-a organizat o licitație și în prezent suntem în perioada de
analiză a contestațiilor. În ceea ce privește Prelungirea Ghencea
lucrările au fost sistate imediat ce a preluat Sorin Oprescu mandatul.
Constructorul care trebuia să se ocupe a intrat în insolvență, apoi în
faliment, iar Primarul Capitalei nu s-a mai preocupat deloc de subiect
și a lăsat lucrurile așa cum le vedeți și acum: trafic infernal,
noroaie, lipsă trotuare. Pentru mine, rezolvarea problemei Prelungirea
Ghencea reprezintă o prioritate și chiar dacă nu intră în atribuțiile
Primăriei Sectorului 6, voi merge la Primăria Generală a Capitalei și nu
voi renunța până când nu vom găsi o soluție rapidă. Suntem în secolul
XXI, într-o capitală europeană. Nu se mai poate trăi așa”, a declarat
Răzvan Mironescu.
“Ca primar general voi finaliza acest proiect în primii doi ani de mandat și voi insista pe lângă responsabilii din Guvern pentru a finaliza și pasajul suprateran de la Domnești.Este bine că oamenii au înteles sa se constituie în astfel de grupuri de inițiativă cetățenească pentru dialogul cu autoritățile responsabile. Mereu am fost deschis către dialog, argumente și soluții, iar astfel de grupuri vor deveni partenerul constant al Primăriei în administrația mea”, a spus și Ludovic Orban.