Prioritatea noastră în această sesiune parlamentară este să ne asigurăm că inițiem, susținem și adoptăm legi care să vină cu adevărat în sprijinul românilor. Spre deosebire de alte partide politice, nu ne gândim la alegeri, ci la stabilitate și situația reală din țară. În egală măsură, în următoarele luni, alături de colegii mei parlamentari din Partidul Social Democrat, voi colabora cu toți ceilalți actori civili și instituționali pentru asigurarea unei baze legislative solide și sustenabile pentru educație. Trebuie să avem o dezbatere amplă, dar în același timp aplicată și cu concluzii concrete, care să țină cont de perspectivele tuturor, afirmă deputata PSD de Hunedoara, Natalia Intotero, șefa Comisiei de Educației, într-un comunicat remis FLUX 24.
CE MAI SUSTINE NATALIA INTOTERO:
În ultimii 11 ani au fost făcute aproximativ 110 modificări pe actuala Lege a Educației. Personal, îmi doresc să oferim mai mult răgaz pentru analiză tocmai pentru a ajunge la un numitor comun cu toți actorii implicați și să nu mai existe această permanentă nevoie de a completa cadrul legislativ. Timp avem, Jalonul PNRR privind Pilonul de Educație are ca termen trimestrul 3 al acestui an, însă putem acorda și mai mult timp. Comisia European a informat că reformele sistemice pot să fie finalizate până la depunerea cererii de plată, cu termen în luna martie 2024.
Vă asigur că Partidul Social Democrat se va lupta în Parlamentul României pentru a oferi access neîngrădit la educație tuturor copiilor. PSD are obiective bine definite în privința proiectelor Legilor Educației: (1) acces neîngrădit la educație pentru toți copiii, (2) combaterea abandonului școlar, (3) importanța pregătirii viitoarei forțe de muncă, (4) calificarea în funcție de cerințele pieței muncii. Transportul gratuit, masa caldă și sănătoasă, extinderea și îmbunătățirea pregătirii pedagogice pentru cadrele didactice, examene și procese de admitere nediscriminatorii, bursele sociale și premierea excelenței școlare, creșterea numărului de consilieri școlari și dezvoltarea medicinei școlare care pot contribui inclusiv la combaterea fenomenului de bullying și la prevenirea sarcinilor în adolescență. Toate sunt teme vitale pentru învățământul românesc și elemente de bază în poziția noastră din viitoarele discuții. Nu în ultimul rând, vom acționa pentru a include prevederi pentru copiii români născuți sau crescuți în străinătate care revin, alături familiile lor, în România.
Sunt de părere că vom reuși să dezvoltăm pozitiv învățământul din România doar dacă toți actorii se vor implica constructiv în dezbateri. Nu este momentul pentru campanii politice și lozinci, ci discuții echilibrate și eficiente.