„Am descoperit pe şantiere lucruri foarte diverse, întârzieri, blocaje, peşteri cu lilieci, morminte scitice şi celtice. Nu aş putea spune că există o rea-voinţă din partea constructorilor pentru întârzieri, dar am remarcat o lipsă de mobilizare. Trebuie să recunoaştem că mediul în care se desfăşoară poate fi greu din punct de vedere birocratic. Cei care doresc să lucreze în România trebuie să se adapteze. Avem sisteme care pot fi îmbunătăţite, inclusiv mecanismele financiare, cele de urmărire, avizele de mediu“, a declarat ministrul transporturilor, Sorin Bușe, conform Ziarului Financiar.
„Nu aşteptăm proiectele mari pentru a rezolva problema traficului. Aceste mici proiecte sunt peste tot în ţară, nu numai aici şi nu trebuie să ne uităm numai la cele din Bucureştiului. Vom încerca să găsim un mecanism de a le înregistra şi gestiona. Este foarte mult de lucru, avem întârzieri foarte mari şi sunt foarte multe de făcut, trebuie să prioritizăm în contextul în care trebuie să facem şi Sibiu Piteşti şi celelalte, dar nu excludem proiectele mici. Atunci când găsim astfel de proiecte, care într-o conjunctură uşor de demarat şi finalizat, le facem“, a spus Sorin Buşe. Printre astfel de proiecte se numără centurile ocolitoare de la Comarnic şi Buşteni pe DN1, pentru care însă nu se cunoaşte o dată a începerii lucrărilor, sau cea de la Mihăileşti, Giurgiu, a cărei construcţie trebuia demarată săptămâna trecută, pentru a fluidiza traficul spre Alexandria.
„Acum suntem pe punctul de a finaliza proiectele cu privire la centura Capitalei şi pe sud, şi pe nord pentru a o moderniza. Pe nord vor fi lucrări majore până la finalul anului. Există mai multe variante pentru centura de sud, dar încă sunt sub analiză, iar aceste decizii se iau, ca în business, pe studii economice, avantaje şi dezavantaje după nişte criterii“, a spus ministrul transporturilor.
Sorin Buşe a efectuat în prima lună de mandat vizite pe cele mai importante şantiere, inclusiv pe A1 Sibiu-Orăştie.
Ministrul spune că reconstrucţia tronsonului de 225 de metri de pe tronsonul Sălişte-Cunţa al autostrăzii Sibiu-Orăştie este considerat cel mai mare proiect al CNADNR în care compania construieşte în regie proprie, fără a apela la companii externe. Pe tronsonul respectiv, construit de italienii de la Salini-Impregilio, au apărut crăpături încă la câteva zile de la inaugurarea din octombrie 2014, iar în vara anului trecut autostrada a început să se surpe, tronsonul respectiv nefiind construit corespunzător terenului.