Retailerul belgian Mega Image a deschis în primele şapte luni ale anului 23 de magazine, iar dacă va continua în acelaşi ritm, anul 2017 ar putea deveni cel mai slab pentru expansiune de după 2011.Schimbarea de ritm vine după ce în 2015 compania şi-a schimbat CEO-ul local şi a fuzionat la nivel internaţional cu grupul Ahold, scrie Ziarul Financiar.
Grupul a sărit pragul de 550 de magazine în acest an şi ocupă poziţia a doua în piaţă după numărul de magazine, primul loc fiind ocupat de Profi. Cele două reţele au făcut schimb de locuri în acest an. Profi şi Mega Image activează amândouă pe segmentul magazinelor mici, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate.
Mega Image a fost mai mulţi ani liderul comerţului modern în ceea ce priveşte ritmul expansiunii, ajungând în 2013 şi 2014 să depăşească pragul de 100 de magazine noi.
Începând cu 2015 lanţul de magazine a frânat expansiunea la aproape jumătate, iar trendul descendent a continuat până în prezent. Este posibil însă ca belgienii să accelereze expansiunea pe final de an, aşa cum s-a mai întâmplat şi anterior, însă este greu să prindă din urmă anii anteriori.