Casa de modă franceză Louis Vuitton, în al cărei videoclip promoțional utilizatorii au văzut o demonstrație de simboluri pro-ruse, a publicat un mesaj cu cuvintele „învață geografia”.
Duminică seara, pe contul oficial Louis Vuitton de pe Instagram a apărut o poveste, unde pe fundalul drapelului francez a fost plasată inscripția „învață geografia” în ucraineană.
Mesajul a fost un răspuns la un val de critici provocat de o publicație anterioară a casei de modă în această rețea de socializare. Videoclipul promoțional pentru show-ul Louis Vuitton de la Săptămâna Modei de la Paris a arătat tricolorul francez albastru-alb-roșu, pe care este desenată în negru o literă latină mare V (inclusă în logo-ul mărcii).
Videoclipul a primit peste 13.000 de comentarii, un număr record pentru Instagram Louis Vuitton. Utilizatorii pro-ucraineni au fost indignați de utilizarea simbolurilor „pro-ruse”: culorile drapelului Republicii Populare Donețk și litera V.
Consilierul șefului biroului lui Vladimir Zelensky, Mihail Podolyak, a condamnat publicația pe Twitter , menționând că casa de modă de elită „flartează public cu simboluri ale agresiunii”.