Liberalii și Grindeanu au dat, Dîncu a luat

0
60

Metro Media Transilvania, una dintre societățile controlate de politicianul clujean PSD-ist Vasile Dîncu, a primit de la Secretariatul General al Guvernului, când instituția era condusă de Antonel Tănase, omul lui Ludovic Orban, un contract de peste 150.000 lei. Firma lui Dîncu va trebui să facă un studiu de piață care vizează turismul în România. Anterior, firma a mai câștigat contracte cu ANCOM, Consiliul Concurenței sau Consiliul Superior al Magistraturii, scrie Gazeta de Cluj.

CE SUSȚINE GAZETA DE CLUJ:

În noiembrie anul trecut, Secretariatul General al Guvernului era condus de actualul parlamentar PNL Antonel Tănase, iar în fruntea Guvernului era Ludovic Orban. Atunci, Secretariatul General al Guvernului a atribuit contractul ”Achiziţia de servicii de cercetare cantitativă privind turismul identitar din România, în cadrul proiectului ”Analiza, eficientizarea și actualizarea cadrului legal în domeniul turismului” firmei Metro Media Transilvania din Cluj Napoca.  Inițial, valoarea estimată era de 300.000, dar firma PSD-istului clujean a primit contractul pentru jumătate din sumă, 152.900 lei, fără TVA. Metro Media Transilvania a primit contractul prin procedura selecției de oferte, în cadrul unei proceduri simplificate.

Datele de la Registrul Comerțului arată că Vasile Dîncu a achiziționat compania Metro Media Transilvania Studii Sociale Sondaje Marketing și Publicitate SRL în 6 februarie 2020. În 11 ianuarie 2021, Dîncu a cesionat societatea soției lui, Maria. Interesant este faptul că firma nu apare în declarațiile de avere sau de interese depuse cu ocazia candidaturii la alegerile parlamentare din decembrie 2020, nici în cele depuse odată cu preluarea mandatului de senator al României, în 18 ianuarie 2021.

Studiul de piață comandat de Secretariatul General al Guvernului are ca obiect  determinarea nivelului de satisfacție privind nivelul de trai, determinarea frecvenței călătoriilor în scopuri turistice în țară și în străinătate, determinarea preferințelor pentru destinații turistice interne versus cele internaționale, determinarea sezoanelor preferate pentru activități turistice, identificarea componenței grupurilor turistice, identificarea bugetului alocat pentru experiențe turistice, identificarea gradului de vizitare al unor categorii de obiective turistice din România, identificarea obiceiurilor de asigurare a hranei, cazării și transportului în cadrul experiențelor turistice din țară.

La acestea se adaugă determinarea preferințelor pentru categorii de experiențe turistice, identificarea potențialului de dezvoltare a unor servicii turistice în anumite zone geografice din țară, evaluarea serviciilor turistice și conexe din România, precum și creionarea percepțiilor privind zonele turistice reprezentative pentru identitatea națională și a punctelor forte și punctele slabe ale turismului din România. Proiectul își mai propune și conturarea profilelor turiștilor interni.

Contractele lui Dîncu

În 2018, ANCOM, condus la vremea respectivă de PSD-istul Sorin Grindeanu, a atribuit licitația ”Acord-cadru în baza căruia se vor încheia contracte subsecvente având ca obiect realizarea de studii de piață în rândul utilizatorilor finali de servicii de comunicații electronice, respectiv în rândul utilizatorilor finali de servicii poștale – persoane fizice și/sau juridice” firmei Metro Media Transilvania. ANCOM nu a negociat deloc contractul care a fost licitat de patru firme. Dacă estimarea inițială a valorii a fost de 3.552.000 de lei, Metro Media a câștigat licitația pentru exact aceeași sumă.

În 2019, CSM a decis să reformuleze Ghidul pentru relația cu ziariștii în cadrul unui proiect european a cărui valoare este de aproape 30 milioane de lei. O parte din acești bani au mers la conexiunile lui Vasile Dîncu.

CSM a atribuit prin procedură simplificată contractul privind „achiziția de servicii de efectuare a unui sondaj privind percepția publică, a justițiabililor și a profesioniștilor din domeniul juridic asupra sistemului judiciar/actului de justiție, analiza cauzelor nivelului de percepție pe cele trei paliere, precum și analiza principalelor surse de informare/canale de comunicare care generează percepția” firmei CC SAS SRL din Cluj Napoca.

Firma îi aparține, în proporție de 90% sociologului Septimiu Suciu, care este și administrator. În structura acționariatului, alături de Suciu, se mai regăsesc și soții Liana și Valeriu Inceu. Sociologul clujean este unul dintre apropiații lui Vasile Dâncu, fiind fost co-acționar cu politicianul clujean în cadrul Metro Media Transilvania. De asemenea, Septimiu Suciu a fost partener de afaceri cu soția lui Dîncu, Maria, în cadrul firmei Centrul de analiza economica și socială – CAES. Până în 2013, Suciu a fost director general la Metro Media Transilvania. În 2017, firma a mai câștigat, în tandem cu IRES, un contract de la Ministerul Cercetării și Inovării pentru realizarea de sondaje.