”Scandalul este enorm. Pentru un grup care a ales ca slogan ”E timpul pentru tehnica germană”, e o catastrofă”, notează Le Monde.
”Căci nu e vorba doar despre faptul că VW ar fi mințit, că ar fi trișat falsificând rezultate într-un moment în care lupta pentru protecția mediului este o prioritate mondială. Dar cum de VW a putut trece cu vederea asemenea practici atunci când Europa își propune să se conformeze în avans regulilor privind emisiile?Afacerea depășește VW. Ea umbrește imaginea europenilor, care dau lecții și se pun în fruntea luptei pentru protecția mediului și împotriva încălzirii climatice.Umbrește credibilitatea europenilor, care în pline negocieri pentru tratatul commercial transatlantic, nu încetează să se laude cu superioritatea standardelor lor industriale.Afacerea depășește cazul singular al constructorului german de automobile. Este ceea ce o face, cu atât mai mult. de nescuzat”, se spune în editorialul ziarului Le Monde.
În Germania, presa nu arată deloc că se mulțumește cu scuzele președintelui VW, Martin Winterkorn și cere ca mai multe capete să se rostogolească pe scări.
Cotidianul popular Bild se întreabă ”ce știa cu adevărat Președintele director general al Volkswagen, Martin Winterkorn, despre acest scandal”. Iar Handesblatt titrează ”Un Waterloo pentru Winterkorn” și spune că acesta are acum două opțiuni: să facă imediat curățenie sau să demisioneze. Deutsche Welle o spune direct: Winterkorn trebuie să plece.”Puțin contează nivelul său de implicare”.