COMANDAT DE PNL PRAHOVA
EXECUTAT DE FLUX 24 MEDIA COMMUNICATIONS
CUI MANDATAR 21240015
Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Iulian Dumitrescu,candidat pentru un nou mandat din partea PNL, afirmă că reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor i-au comunicat că realizarea autostrăzii Comarnic – Braşov va începe „nu mai devreme de 2036”, iar în acest context a început, în anul 2021, să comande studii de fezabilitate ale unor centuri ocolitoare pentru mai multe oraşe de pe Valea Prahovei.
„Prima dată m-am dus la Ministerul Transporturilor şi am întrebat ”Cam când credeţi că se face autostrada Comarnic – Braşov?”. Răspunsul de la Ministerul Transporturilor a fost următorul: Nu mai devreme de 2036 va începe. Şi am zis ok, bun, nu mai devreme de 2036. Eu, în 2021 m-am apucat să fac studiile de fezabilitate, am chemat primarul din Comarnic, primarul din Buşteni şi primarul din Azuga să-mi găsească un traseu, că ei îl ştiu cel mai bine, gândindu-mă, nu ştiam de unde iau finanţarea, gândindu-mă că la un moment dat tot guvernanţii, trecând pe acolo, pe Valea Prahovei – ştiţi că dacă pleci vinerea, ai timp să stai cu soţia, puteţi să staţi cu ea, vă certaţi şi vă împăcaţi în maşină până ajungeţi la Braşov, adică aveţi timp.. şi asta ore întregi. E, totuşi o ruşine. Am zis: la un moment dat, fiind acolo, la coaliţie, s-or gândi să dea bani să facem centurile astea, dacă ştiu că în 2036 începe … ăla e cel mai optimist scenariu, cu 2036. Om vedea ce o fi atunci”, a afirmat Iulian Dumitrescu, candidat la un nou mandat la şefia CJ Prahova, într-o emisiune electorală difuzată pe Youtube.
Dumitrescu afirmă că realizarea acestor „variante de descărcare” la Comarnic, Buşteni şi Azuga va duce la decongestionarea traficului pe DN 1, finanţarea fiind asigurată.
El susţine că varianta ocolitoare a oraşului Comarnic va fi finalizată anul viitor, iar pentru celelalte lucrările urmează a începe, având termen de finalizare trei ani.
„La un moment dat, după ce am semnat contractul de finanţare, ce credeţi că s-au gândit cei de la CNAIR? Ar fi vrut să mute traseul viitoarei autostrăzi peste centurile noastre. Noroc că am fost foarte hotărâţi ca noi să facem aceste centuri”, a adăugat Dumitrescu.
EL spune că realizarea unei centuri ocolitoare „nu e ceva extraordinar” din punct de vedere financiar.
„Ştiţi cât costă o centură? 50 de milioane de euro. Chiar credeţi că e un capăt de ţară 50 de milioane la ţara asta? Nu e un capăt de ţară, nu e ceva extraordinar”, adaugă Iulian Dumitrescu.