spot_img
30.2 C
București
marți, aprilie 16, 2024
AcasăAnalizeÎNCĂ O LECȚIE DE INFRASTRUCTURĂ/ S-a inaugurat autostrada de la Miskolc (Ungaria)...

ÎNCĂ O LECȚIE DE INFRASTRUCTURĂ/ S-a inaugurat autostrada de la Miskolc (Ungaria) la Košice(Slovacia) la granița cu Polonia. Viktor Orbán:Noi, maghiarii de după Trianon, ne putem imagina cu greu aşa ceva

-

Dezvoltarea provinciei în Ungaria nu este posibilă fără realizarea ideii de unitate central-europeană, a declarat, marţi, prim-ministrul ungar Viktor Orbán la Tornyosnémeti, transmite agenția maghiară de știri MTI.

Cu ocazia inaugurării autostrăzii M30 care leagă oraşele
Miskolc şi Košice, premierul a subliniat că dacă există cooperare
central-europeană, provincia ungară poate prospera şi ea.

- Advertisement -

Ceea ce ne dorim este “nu doar o Ungarie rurală prosperă, ci o
Europă Centrală puternică”, suficient de puternică pentru a se
apăra împotriva intervenţiilor nefireşti ale căror consecinţe se
simt şi în prezent, a spus el.

În continuare a subliniat că pentru a atinge acest obiectiv,
trebuie construite drumuri care să lege diferite zone ale
provinciei, să aducă oamenii din mediul rural în oraşele mari, să
creeze legături între maghiarii din ţara mamă cu cei de peste
graniţă, precum şi între popoarele din regiune. Drumul inaugurat
azi serveşte şi el acest scop, a punctat premierul.

- Advertisement -

Viktor Orbán a explicat că în trecut, principalul nod comercial
în direcţia Poloniei era Košice, această rută era una foarte
importantă şi, ca o rută internaţională majoră, era operabilă fără
a trece prin capitală. Noi, maghiarii de după Trianon, ne putem
imagina cu greu aşa ceva, a adăugat prim-ministrul.

În opinia sa, este nevoie să ne remodelăm gândirea pentru a ne
da seama că intrăm într-o eră în care nu trebuie să planificăm rute
pornind din Budapesta, dat fiind că există vechile zone cu legături
naturale, care merită să fie conectate între ele.

Premierul a spus că această regiune a fost o zonă prosperă până
când a fost sfâşiată de marile puteri după Primul Război Mondial.
Generaţia noastră are misiunea de a încerca să reînnoade ceea ce
străinii şi marile puteri au tăiat în bucăţi, a spus Orbán,
adăugând că, dacă nu facem acest lucru, resursele provinciei ungare
nu vor putea fi puse în valoare.

El a subliniat că, deoarece ne lovim peste tot de graniţe,
prosperitatea provinciei ungare poate fi imaginată doar dacă putem
lega zonele care aparţin acum de state diferite. Aceasta înseamnă
că dezvoltarea provinciei din Ungaria nu este posibilă fără
realizarea ideii de unitate central-europeană, a spus premierul.

Viktor Orbán a evocat cele trei obiective stabilite de guvernul
ungar în 2010: primul a fost conectarea tuturor oraşelor cu rang de
municipiu la reţeaua rutieră de mare viteză. Al doilea obiectiv a
fost ca toţi cetăţenii Ungariei, indiferent de mărimea localităţii
lor, să poată ajunge la această reţea rutieră în cel mult jumătate
de oră de la locul lor de reşedinţă. Al treilea obiectiv a fost ca
toate şoselele de mare viteză să ajungă până la graniţă şi să facă
legătura între Ungaria şi vecinii ei, a reamintit premierul.

El a subliniat că au fost mobilizate forţe uriaşe şi sume
enorme pentru atingerea acestor obiective. Începând din mai 2010,
au fost predate 33 de tronsoane de autostradă si de drum expres,
care totalizează 600 km. Au mai rămas doar trei municipii care nu
sunt conectate direct la reţeaua de drumuri expres, după ce în 2010
erau încă 9 în această situaţie, a reamintit prim-ministrul,
menţionând că lucrările de construcţie a drumurilor sunt în curs de
desfăşurare şi în cazul celor trei oraşe amintite – Zalaegerszeg,
Kaposvár şi Békéscsaba.

Premierul a continuat prin a spune că 87% din cetăţenii ungari
pot ajunge la reţeaua de şosele de mare viteză în cel mult 30 de
minute, comparativ cu 60% în 2010. În ceea ce priveşte drumurile
care ajung până la frontieră, înainte de 2010 existau doar trei
asemenea şosele, astăzi numărul lor este 9, iar până în 2025 va
ajunge la 11, a precizat Orbán.

Premierul a mai vorbit despre faptul că investiţia predată acum
reduce timpul de călătorie între Košice şi Miskolc cu jumătate de
oră, valoarea investiţiei ridicându-se la 200 de miliarde de
forinţi (547,94 de milioane de euro). În perioada 2014-2020,
judeţul a beneficiat de 700 de miliarde de forinţi (peste 1,9
miliarde de euro), iar dacă coaliţia actuală va câştiga următoarele
alegeri, această cifră va deveni nesemnificativă pe lângă
dezvoltările care vor fi realizate în această zonă, a adăugat
prim-ministrul.

El consideră că autostrada inaugurată astăzi va facilita
circulaţia capitalului şi a mărfurilor, dar şi accesul în Ungaria a
turiştilor.

Orbán a subliniat că nimeni nu ştie ce se va întâmpla în lume,
situaţia este destul de confuză peste tot şi, din moment ce Ungaria
nu poate influenţa semnificativ jocul celor mai mari naţiuni,
singurul lucru sigur, care are sens şi ne avantajează, este să
construim şi să consolidăm Europa Centrală. Prin dezvoltările de
acest tip, frontierele vor deveni doar realităţi politice, viaţa de
zi cu zi se va putea desfăşura nestingherită, a explicat el,
adăugând că acest lucru nu este doar interesul maghiarilor, dar şi
al celorlalte popoare din zonă.

Odată cu predarea autostrăzii s-a făcut un pas important şi în
dezvoltarea provinciei ungare şi spre consolidarea Europei
Centrale, a spus Viktor Orbán.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img