spot_img
4.8 C
București
vineri, noiembrie 15, 2024
AcasăAnalizeÎn timp ce porturile românești de pe Dunăre se scufundă din cauza...

În timp ce porturile românești de pe Dunăre se scufundă din cauza lipsei investițiilor și a unei Administrații fantomă, sârbii investesc 35 de milioane de euro în portul Novi Sad

-

- Reclama -

Reprezentanții Agenției pentru administrarea porturilor au vizitat portul și debarcaderul internațional de pasageri din Novi Sad și au discutat cu conducerea companiei „DP World a.d. Novi Sad” despre realizarea proiectelor de dezvoltare în valoare de 35 de milioane euro.

- Reclama -

În ceea ce privesc proiectele care sunt așteptate în acest an, o atenție deosebită va fi acordată infrastructurii și suprastructurii, a anunțat agenția.

- Advertisement -

Astfel, planul de investiții include construirea unui chei vertical, siloz și reconstrucția depozitului și, în plus, a fost anunțată construirea unui terminal pentru containere.

De asemenea, s-au făcut investiții în reconstruirea debarcaderului internațional de pasageri, careva fi finalizată la începutul lunii aprilie.

- Advertisement -

Din punct de vedere al turismului nautic, Novi Sad este un punct important pe ruta de croazieră prin Serbia și de ani de zile a fost cea mai vizitată destinație alături de Belgrad.

Directorul Agenției pentru administrarea porturilor Vuk Perović spune că compania ”DP World” va implementa în perioada următoare cu sprijinul Agenției proiecte pentru construirea infrastructurii și suprastructurii.

„Fonduri deosebit de importante sunt destinate reconstrucției debarcaderului internațional de pasageri. după un an dificil al navigației de croazieră, Agenția implementează măsuri pentru revigorarea traficului de pasageri pe râurile din Serbia. Reconstruirea portului este un pas către reîntoarcerea cu succes a turiștilor, de când Novi Sad a fost declarată Capitală Europeană a Culturii. „. a spus Perović.

Surse politice susțin că ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, vrea să o pună la conducerea Administrației Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu pe fata lui Mihai Ungheanu, o eminență cenușie a regimurilor PSD, până în 2004, dezvăluie Newsweek România.

Porturile de Dunăre sunt in administrația acestei agenții care practică prețuri foarte mari.
 
Fiica lui Ungheanu, Mihaela Luiza Haschka, a fost plasată de PSD, în iulie 2017, în poziția de vicepreședinte al Consilului de Administrație al Companiei Naționale Administrarea Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu (APDF). 

Potrivit CV-ului de pe site, înainte să primească postul, Mihaela Luiza, nu lucrase în domeniul portuar, fiind de profesie economist și lucrând la companii precum Astra, BCR și OMNIASIG. În toate anunțurile de pe site privind ocuparea unor posturi în CA se menționeză drept condiție experiența la o întreprindere profitabilă ”din domeniul de activitate al societății comerciale”.  

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img