Retailerul suedez Ikea a confirmat joi creşterea cu 10% a preţului mediu al produselor sale în magazinele din Marea Britanie, din cauza creşterii costurilor în lanţurile de aprovizionare, transmit PA Media şi DPA conform Agerpres.
Compania susţine că a fost forţată să majoreze preţurile în Regatul Unit mai mult decât nivelul mediu pe plan global – 9% – „din cauza condiţiilor de pe piaţa locală”, inclusiv creşterea costurilor logistice şi a celor cu vehiculele grele de marfă.
Totuşi, analiştii de la Daily Mail au descoperit că preţurile la unele paturi, dulapuri şi birouri au urcat cu 50%. Problema a fost menţionată prima dată de cumpărătorii online, care au reclamat majorări semnificative după Crăciun.
Oficialii Ikea au răspuns pe Twitter: „Din păcate, a existat o majorare semnificativă a costurilor în lanţurile de aprovizionare, inclusiv la materiile prime, transporturi şi logistică. Aceste evoluţii continuă şi este necesar să majorăm preţurile la multe produse”.