Guvernul Orban taie fonduri europene de 500 de milioane de euro de la autostrăzi și căi ferate și le direcționează către companii, scrie România Curată.
Așadar, mai pe șleau, fonduri europene redirecționate de la infrastructura mare către ajutoarele de stat pe care Guvernul urmează să le acorde unor firme. De urmărit care vor fi condițiile și mai ales care vor fi companiile beneficiare, mai scrie sursa citată.
CE MAI SUSȚINE ROMÂNIA CURATĂ:
Decizia este cu atât mai chestionabilă având în vedere două aspecte.
1. Comitetul de Monitorizare al POIM nu s-a reunit în aceste 7 luni nici măcar online de când liberalii se află la guvernare, în condițiile în care anul trecut am avut 5 comitete de monitorizare, unele dintre ele destul de aprinse. Dar măcar oficialii MFE și toți ceilalți ai instituțiilor publice veneau în fața membrilor și dădeau socoteală pentru una, alta, răspundeau întrebărilor incomode, furnizau situații privind stadiul proiectelor și așa mai departe. Toate deciziile din aceste 7 luni au fost efectuate prin proceduri scrise, fără vreo dezbatere online. Răspunsuri la întrebări am primit, căci majoritatea funcționarilor au fost mereu proactivi și gata să dea totul pentru buna desfășurare a programului, dar politicul stă ascuns să nu cumva să fie tras la răspundere de reprezentanții societății civile.
2. La ultimul comitet POIM din 31 octombrie 2019, care s-a desfășurat la Brașov, cuvântul supracontractare a fost unul dintre cele mai menționate ale întâlnirii. Numai pe transport, supracontractarea era la 113% la acea dată, cu 143 de cereri de finanțare în valoare de aprox. 8,7 mld. euro. La fel și pe termoficare, supracontractare de 120% estimată. Așadar, cu proiecte semnate peste fondurile europene disponibile pentru investiții în infrastructura mare, Guvernul taie 500 de milioane de euro de la acest program și îi duce la competitivitate, de unde vor fi împărțiti la firme, fără să ne spună cum exact, prin ce mecanisme.